سوخت‌ مناطق زلزله زده آذربایجان‌شرقی تامین شد
سوخت‌ مناطق زلزله زده آذربایجان‌شرقی تامین شد
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آذربایجان‌شرقی از تامین و توزیع سوخت‌ مورد نیاز مناطق زلزله زده این استان خبر داد.

به گزارش شمس، علی روح الهی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: ذخایر سوخت به ویژه نفت سفید در مناطق سرد و کوهستانی مطلوب است و مشکلی جهت توزیع بنزین، نفت سفید، نفت گاز و سی ان جی وجود ندارد.

وی با اشاره به آمادگی کامل این منطقه جهت تأمین سوخت مورد نیاز مردم گفت: منطقه آذربایجان شرقی از همان لحظات اولیه وقوع حادثه، با تشکیل مدیریت بحران در منطقه، سوخت رسانی در مناطق زلزله زده و تامین سوخت هموطنان با استانداردهای لازم را در اولویت قرار داد.

روح اللهی اعلام کرد: مردم استان در صورت مشاهده هرگونه کمبود و مشکل در امر سوخت رسانی می‌توانند با شماره ۰۹۶۲۷ تماس بگیرند.

زلزله ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد ۱۷ آبان حوالی ترک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند که این زلزله در استان های آذربایجان غربی، گیلان، ‌ زنجان و اردبیل احساس شد.

در این زلزله در حدود ۵ هزار واحد مسکونی بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دیده است و در حدود ۱۲ هزار نفر در چادر یا اتاقک های پیش ساخته زندگی می کنند.