سهم ۳ درصدی اتوبوس‌های فرسوده در آلودگی هوا/ تبریز نیازمند ۱۵۰ دستگاه اتوبوس جدید است
سهم ۳ درصدی اتوبوس‌های فرسوده در آلودگی هوا/ تبریز نیازمند ۱۵۰ دستگاه اتوبوس جدید است
جلالی سهم اتوبوس‌های فرسوده در آلودگی هوای تبریز را 3 درصد اعلام کرد.

«فرخ جلالی» ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شمس در پاسخ به این سوال که آیا تعداد اتوبوس‌های تبریز با میزان تقاضای شهروندان مطابقت دارد، اذعان داشت: باتوجه به افزایش استفاده مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی، تبریز نیازمند ۱۰۰ الی ۱۵۰ دستگاه اتوبوس جدید است تا وضعیت عادی شود.

وی با بیان اینکه حداکثر توان ما بکارگیری ۶۰۰ دستگاه اتوبوس است و همه‌ی آن‌ها هم‌اکنون در حال فعالیت‌اند، ابراز کرد: برای خرید اتوبوس‌های جدید مصوبه‌ی شورای شهر را در دست داریم و اعتبارات آن نیز تامین شده است اما متاسفانه خود اتوبوس‌ها در دسترس نیستند، در مجموع ناوگان حمل و نقل عمومی ایران نیازمند ۱۹ هزار دستگاه اتوبوس است و وزارت کشور با رایزنی سعی در تامین آن دارد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز از فعالیت ۶۰ دستگاه مینی‌بوس در آینده‌ای نزدیک خبر داد و خاطرنشان ساخت: این مینی‌بوس‌ها با ۲۲ صندلی، ارتفاع‌شان هم‌اندازه اتوبوس‌هاست و بعد مراحل اداری در مسیرهای مختلف تبریز بکارگیری خواهند شد.

وی در پاسخ به این سوال که سهم اتوبوس‌های فرسوده در آلودگی هوای تبریز چقدر است، عنوان کرد: بر اساس تحقیقات علمی دانشگاه تبریز سهم اتوبوسرانی تنها ۳ درصد و بسیار ناچیز است؛ علت اصلی آلودگی هوا فعالیت مجتمع‌های صنعتی است.

انتهای پیام/