سهم ناچیز تبریز از پروازهای آتا به نجف/ صندلی پرنده‌ها برای مسئولان و آشنایان رزرو شده‌اند!
سهم ناچیز تبریز از پروازهای آتا به نجف/ صندلی پرنده‌ها برای مسئولان و آشنایان رزرو شده‌اند!
در حالی که انتظار می‌رفت آتا هوای تبریزی‌ها را نگه دارد و مسافران سردرگم را دریابد، اما این شرکت نیز ترجیح داد به داد تهرانی‌ها و مشهدی‌ها برسد.

فرهنگی شمس: آذربایجان را با “حسین چی‌هایش” می‌شناسند و این را از تریبون‌ها و رسانه‌ها به کرات شنیده‌ایم اما در شهرِ عاشقان اباعبدالله، مسیرِ وصال با معشوق را بسی سخت کرده‌اند.

به‌رسم همه ساله در آستانه‌ی اربعین حسینی پروازهای تبریز به مقصد عراق علی‌رغم استقبال مردم بی‌فروغ است و با آنکه مسافران در جست‌وجوی بلیت پرواز تبریز-نجف خود را به هر دری می‌زنند اما هواپیمایی برای پرواز نیست.

شرکت‌های هواپیمایی، بیشتر شهرهای تهران، مشهد و اصفهان را برای مبدأ پرواز به نجف اشرف انتخاب کرده‌اند و در این میان شرکت هواپیمایی آتا نیز قصدِ ندارد چراغی را برای آذربایجانی‌ها روشن کند.

با اینکه هواپیماهای آتا از بیستم تا سی‌ام مهرماه روزانه ۶ بار به سمت عراق پرواز خواهند کرد اما از این ۶۰ پرواز سهم ناچیزی برای تبریز در نظر گرفته شده و در کمال تاسف بلیت‌های همین ۲ پرواز هم برای مردم عادی اختصاص نیافته است.

پیگیری‌های شمس از سازمان حج و زیارت آذربایجان‌شرقی نشان می‌دهد از میان شرکت‌های هواپیمایی تنها آتا روزهای ۲۲ و ۲۳ مهر ماه برای انتقال تبریزی‌ها به نجف پرواز در نظر گرفته است اما بلیت‌های همین دو پرواز نیز در گیشه‌ای نمایشی به فروش رفته‌اند.

فی‌الواقع بلیت‌های آتا توسط خود شرکت برای عده‌ای خاص رزرو شده است؛ در حالی که به‌خاطر عدم تدبیر مسئولان استانی مردم از خرید بلیت پرواز تبریز-نجف برای حضور در تجمع اربعین بازمانده‌اند، خانواده‌ی مسئولین و منصوبین آنان قرار است با هواپیماهای آتا به سمت عراق راهی شوند!

باتوجه به فعالیت چندین ساله‌ی آتا در تبریز و تحمل تاخیرهای همیشگی و فرسودگی‌های وحشت‌آور هواپیماهای این شرکتتوسط آذربایجانی‌ها، از متولیان امر انتظار می‌رفت سهم بیشتری از پروازهای تبریز-نجف را به آذربایجانی‌ها اختصاص می‌دادند تا مردم این دیار از فعالیت آتا سودی برده باشند.

انتهای پیام/