سماجت مدیر بازنشسته برای حفظ میز ریاست/ تکلیف پرداخت‌های غیرقانونی به «مرتضی آبدار» چه می‌شود؟
سماجت مدیر بازنشسته برای حفظ میز ریاست/ تکلیف پرداخت‌های غیرقانونی به «مرتضی آبدار» چه می‌شود؟
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری علی‌رغم بازنشستگی خیال استعفاء ندارد و به امید آنکه معجزه‌ای رخ دهد از میز ریاست دل نمی‌کند.

اجتماعی شمس: مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی بازنشسته است و سازمان قطار شهری تبریز اولین‌بار در تاریخ هشتم بهمن ماه سال گذشته این را به مرتضی آبدار بخشایش، نیروی مامور به خدمت شهرداری تبریز ابلاغ کرده است.

مرتضی آبدار با ۳۵ سال و ۵ ماه خدمت باید از اول بهمن ماه سال ۹۷ با اجرای قانون منع‌ به‌کارگیری بازنشستگان استعفاء می‌کرد اما علی‌رغم تمامی انتقادات به فعالیت خود ادامه داده است و حال بعد از گذشت چندین ماه مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز می‌گوید به علت تبعات قانونی دیگر پرداخت حقوق به مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان میسر نخواهد بود.

نامه‌ی مصطفی مولوی به استاندار آذربایجان‌شرقی نشان می‌دهد آبدار علی‌رغم بازنشستگی و اطلاع متولیان امر از این موضوع تا سی‌ام اردیبهشت ماه حقوق دریافت می‌کرده است. موضوعی که از منظر قانون تخلف محسوب می‌شود و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان شرعاً و قانوناً باید واریزی‌های بهمن ماه تا اردیبهشت ماه را به بیت‌المال بازگرداند.

نکته‌ی تامل برانگیز ماجرا مماشات استانداری آذربایجان‌شرقی با مرتضی آبدار است به گونه‌ای که علی‌رغم اثبات بازنشستگی این مدیرکل و اصرار او به ادامه‌ی خدمت، محمدرضا پورمحمدی به‌عنوان نماینده عالی دولت در آذربایجان‌شرقی تاکنون واکنش قاطعی به این موضوع نشان نداده و نهایتاً طی نامه‌ای به مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور خواستارِ تعیین تکلیف وضعیت خدمتی آبدار شده است.

فی‌الواقع عوامل دخیل در ادامه فعالیت غیرقانونی مرتضی آبدار به‌مانند یک مربع چهار ضلعی است که ضلع اول آن را خود با عدم استعفاء ترسیم می‌کند و سه ضلع دیگر را بی‌تفاوتی استاندار آذربایجان‌شرقی و معاون رئیس‌جمهور به این موضوع و پرداخت ۴ ماه حقوق غیرقانونی از سوی رئیس سازمان قطار شهری تبریز، تشکیل می‌دهند.

پیگیری‌های شمس از متولیان امر نشان می‌دهد مرتضی آبدار در انتظار تصمیم رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور است و تا انتصاب مدیرکل جدید این سازمان در آذربایجان‌شرقی می‌خواهد به خدمت ادامه دهد. فارغ از آنکه اصرار آبدار به ابقاء در صندلی ریاست در نوع خود عجیب است، مقاومت در برابر قانون نیز جزو اتفاقات نادر می‌باشد که بیشتر از الزامات ضعیف قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان نشأت می‌گیرد.

مرتضی آبدار بایستی تاکنون استعفاء می‌کرد و تا زمان انتخاب فرد جایگزین، اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری استان با سرپرست اداره می‌شد.

انتهای پیام/