سرِ بی‌کلاه اکبرنژاد در تقسیم ریاست شوراها/ قهرِ سرلیست اصلاحات از اعضاء لیست امید
سرِ بی‌کلاه اکبرنژاد در تقسیم ریاست شوراها/ قهرِ سرلیست اصلاحات از اعضاء لیست امید
با تعیین رئیس شورای شهرستان تبریز در سال سوم و نماینده این شورا در شورای استان آذربایجان شرقی، گمانه‌زنی‌ها پایان یافت.

اجتماعی شمس: سالِ اول و دوم شورای شهر تبریز شکور اکبرنژاد به کرسی ریاست رسید و شهرام دبیری برای آنکه در حاشیه نماند، رئیس شورای شهرستان تبریز شد.

عناوین “شورای شهرستان تبریز” و “شورای شهر تبریز” خیلی‌ها را به اشتباه انداخته بود و شهروندان می‌گفتند بالاخره دبیری به ریاست رسید یا اکبرنژاد؟! اما در حقیقت هر دویِ آن‌ها رئیس بودند!

در این میان با حمایت اصلاح‌طلبان، غلامحسین مسعودی ریحان نیز به‌عنوان نماینده شورای شهر تبریز در شورای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی انتخاب شد و به رسم همه ساله کرسی ریاست این شورا را در دست گرفت.

شورای شهر تبریز از ۱۳ عضو تشکیل شده است که کار اصلی آن پیشبرد امور شهرداری تبریز است اما شورای شهرستان تبریز نماینده‌ای از شورای سردرود، باسمنج، سهند و سایر نقاط همجوار تبریز دارد. شورای استان نیز متشکل از نمایندگان شوراهای تمامی شهرهای آذربایجان‌شرقی است.

بعد از انتخاب شهرام دبیری به‌عنوان رئیس شورای شهر تبریز و پیشنهاد مسعودی‌ ریحان مبنی بر ریاست اکبرنژاد بر شورای اسلامی استان، پیش‌بینی می‌شد اکبرنژاد راهی شورای استان شود و مسعودی‌ریحان بر شورای شهرستان تبریز ریاست کند.

اما در انتخاباتِ اخیر شهرام دبیری بار دیگر به‌عنوان رئیس شورای شهرستان تبریز انتخاب و مسعودی‌ریحان به‌عنوان نماینده این شورا در شورای استان معرفی شد تا عملاً سر اکبرنژاد بی‌کلاه بماند.

بررسی‌های شمس نشان می‌دهد بعد از انشقاق اعضاء لیست امید تبریز و پایان ریاست اکبرنژاد او رغبتی برای کسب کرسی ریاست شورای استان نشان نداده است.

انتهای پیام/