سدها و تأسیسات آبی آذربایجان‌شرقی در پی زلزله خسارتی ندیده‌اند
سدها و تأسیسات آبی آذربایجان‌شرقی در پی زلزله خسارتی ندیده‌اند
مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در پی وقوع زلزله روز گذشته در استان و بر اساس بررسی‌های اولیه، هیچ گونه خسارتی به سدهای بزرگ در این استان وارد نشده است.

به گزارش شمس، یوسف غفارزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: بلافاصله پس از وقوع زلزله در شهرستان میانه، گروهی از کارشناسان این شرکت، در قالب کمیته پایداری سدها، به محل وقوع حادثه اعزام و پس از بررسی اولیه سدها و تأسیسات آبی، اطمینان حاصل کردند که هیچ گونه خسارتی به سدهای بزرگ واقع در شهرستان میانه اعم از سد آیدوغموش، سد شهریار و سد گرمی چای وارد نشده است.

وی افزود: با توجه به وجود تعداد زیادی سد کوچک و متوسط در محدوده شهرستان میانه، کارشناسان این شرکت در حال بررسی‌های بیشتر در این خصوص هستند و در صورتی که آسیبی به آنها وارد شده باشد، متعاقباً اعلام می‌شود.

به گفته رئیس شورای انسجام بخشی مدیران صنعت آب و برق آذربایجان‌شرقی، گروه دیگری مرکب از مدیران و کارشناسان مدیریت بحران صنعت آب و برق استان شامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی، آب و فاضلاب شهری و روستایی و توزیع برق آذربایجان‌شرقی در محل وقوع زلزله حضور یافته و اقدامات لازم را پس از بررسی‌های اولیه انجام دادند.

غفارزاده افزود: گزارش هر یک از شرکت‌های یاد شده به تفکیک آماده و به مراجع ذیربط شامل وزارت نیرو، شرکت مادر تخصصی و مراجع استانی ارسال شده است.