ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های نیازمند در سهند/ خیران آذربایجان محرومان را صاحب مسکن می‌کنند
ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های نیازمند در سهند/ خیران آذربایجان محرومان را صاحب مسکن می‌کنند
مرادی از آغاز ساخت 400 واحد مسکونی برای خانوارهای محروم و کم درآمد در شهر جدید سهند خبر داد و گفت: این پروژه ظرف 24 ماه آتی به بهره‌برداری می‌رسد.

«ابراهیم مرادی» در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شمس با اشاره به ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی در شهر جدید سهند توسط انجمن خیرین مسکن‌ساز آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: ساخت این واحدها از خرداد ۹۸ آغاز شد و طی ۲۴ ماه آتی به بهره‌برداری خواهد رسید تا خانوارهای محروم و کم درآمد در آن‌ها اسکان داده شوند.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد این واحدها به خانوارهای محروم معرفی شده توسط بهزیستی و کمیته امداد اختصاص می‌یابد و مابقی نیز به خانوارهای کم درآمد فاقد مسکن می‌رسد.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز آذربایجان شرقی با بیان اینکه هزینه‌ی تمام شده ساخت هر متر واحد مسکونی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود، خاطرنشان کرد: قطعاً افراد محروم و کم درآمد نمی‌توانند با پرداخت ۱۶۰ میلیون تومان صاحب مسکن شوند و ما برای آنکه برای این قشر سرپناهی فراهم کنیم از امتیازات دولتی مانند زمین رایگان و انشعابات آب، برق و گاز رایگان استفاده و هزینه‌ی تمام شده را کاهش می‌دهیم و مابقی هزینه‌ها نیز توسط خیران تامین می‌شود.

وی توضیح داد: هزینه‌های اداری و جاری انجمن خیرین مسکن‌ساز توسط دولت تامین می‌شود و ما ریالی از کمک‌های خیران را در امور جاری هزینه نمی‌کنیم. این انجمن تاکنون ۲ هزار و ۵۵ واحد را در سطح استان احداث و تحویل خانوارهای محروم و کم درآمد داده است و علاوه بر ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی در شهر جدید سهند و ۶۰ واحد دیگر در شهرستان‌های اطراف، در آینده پروژه‌ی ۷۴۶ واحدی شهید صیاد شیرازی را نیز آغاز خواهد کرد.

مرادی با اعلام اینکه از خانواده‌های محروم بابت مالکیت مسکن ریالی دریافت نمی‌شود، تصریح کرد: در شهر جدید سهند از تسهیلات ۴ درصدی به مبلغ ۴۰ میلیون تومان برای هر واحد مسکونی بهره برده‌ایم که با تکمیل پروژه سررسید اقساط آغاز خواهد شد، برخی خانواده‌های محروم توان پرداخت مبلغ ۳۰۰ هزار تومان را نیز در ماه ندارند و ما دفترچه اقساط آنان را جهت پرداخت به خیرین می‌دهیم.

وی ابراز داشت: خانوارهای کم درآمد اقساط ماهیانه‌شان را بعد از تملک واحد مسکونی خودشان پرداخت می‌کنند و علاوه بر آن مبلغ رهن خود را نیز از موجر می‌گیرند و به حساب انجمن واریز می‌کنند، در واقع این گروه با پرداخت حداکثر ۵۰ میلیون تومان و با تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی ۱۲ ساله صاحب مسکن می‌شوند.

مدیرعامل انجمن خیرین مسکن‌ساز آذربایجان شرقی با اشاره به تاسیس این انجمن از سال ۱۳۸۷، اعلام کرد: فعالیت ما به صورت هیئت امنایی و هیئت مدیره‌ای است؛ هیئت امناء را امام جمعه و استاندار محترم و تعدادی از مدیران کل به همراه خیران خوشنام تشکیل می‌دهند و هیئت مدیره نیز متشکل از ۹ خیر خوشنام استان است.

وی ادامه داد: در مساکن مهر و ملی از ثبت‌نام کنندگان کل هزینه‌ی تمام شده ساخت مسکن را اخذ می‌کنند و پیمانکار نیز برای کاری که انجام می‌دهد سود خود را محاسبه می‌نماید اما در انجمن خیرین مسکن‌ساز ما به صورت رایگان و یا اخذ مبالغ ناچیز خانوارهای نیازمند را صاحب خانه می‌کنیم و این اقدامات در سایه‌ی حمایت خیرین و امتیازات دولتی صورت می‌گیرد.