زنگ خطر کاهش مطالعه به صدا در آمده است
زنگ خطر کاهش مطالعه به صدا در آمده است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با انتقاد از اینکه اعداد و ارقامی که از سرانه مطالعه داریم، زنگ خطر را به صدا در آورده است، گفت: این نمایشگاه یکی از زمینه‌هایی است که وزارت ارشاد برای افزایش سرانه مطالعه برگزار می‌کند.

به گزارش شمس، محمد محمدپور در آیین افتتاح نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با اشاره به اهمیت برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، اظهار داشت: این نمایشگاه بعد از نمایشگاه کتاب تبریز بعد از نمایشگاه کتاب تهران مهمترین نمایشگاه کتاب است که در نیمه دوم سال اقتصاد نشر را به حرکت در می‌آورد.

وی از برگزاری دهمین نمایشگاه استانی مطبوعات آذربایجان شرقی در جنب نمایشگاه کتاب خبر داد و افزود: هفتمین نمایشگاه ملی رسانه‌های دیجیتال نیز همزمان در تبریز آغاز به کار می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از حضور ۹۰۰ ناشر داخلی با ۱۵۰ هزار عنوان کتاب برای عرضه آخرین پدیده‌های نشر خبر داد و ابراز داشت: ۵۰ ناشر خارجی هم با ۲۵ هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه بین المللی حضور دارند.وی با بیان اینکه ۳۰ رسانه دیجیتال ۱۵ هزار عنوان آثار خود را در این نمایشگاه ارائه می‌کنند خاطر نشان کرد: ۱۱۰ رسانه از خبرگزاری‌ها، مطبوعات و پایگاه‌های خبری استان در نمایشگاه مطبوعات حضور دارند.

محمدپور با انتقاد از اینکه اعداد و ارقامی که از سرانه مطالعه داریم، زنگ خطر را به صدا در آورده است، ابراز داشت: این نمایشگاه یکی از زمینه‌هایی است که وزارت ارشاد برای افزایش سرانه مطالعه برگزار می‌کند و نقش اثرگذاری هم در این راستا دارد.