ریزش برداری از محورهای میانه – بستان‌آباد و زنجان – سرچم
ریزش برداری از محورهای میانه – بستان‌آباد و زنجان – سرچم
معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: محور بستان‌آباد - میانه و زنجان - سرچم که در پی زلزله بامداد جمعه و ریزش کوه بسته شده بود، ریزش‌برداری و بازگشایی شد.

به گزارش شمس، غلامرضا رسول زاده، روز جمعه در گفت‌وگویی با بیان اینکه هم اکنون رفت و آمد در این مسیر به صورت امن در جریان است، اظهار داشت: عوامل راهداری پس از اطلاع از ریزش کوه در این مسیر از طریق رانندگان عبوری، در اسرع وقت به محل اعزام و اقدام به ریزش برداری و پاکسازی جاده کردند.

وی با اشاره به اینکه در این عملیات عوامل راهداری حدود ۲۰ تا ۲۵ کیلومتر از جاده بستان آباد – میانه و زنجان – سرچم را پاکسازی کردند، توضیح داد: ۱۰ دستگاه مختلف از ماشین آلات راهداری مانند بیل مکانیکی، گریدر، لودر و کامیون و بیش از ۱۰ گروه از عوامل راهداری نیز برای امدادرسانی و آواربرداری به روستای تخریب شده در اثر زلزله «ورنکش» ترکمنچای اعزام شدند.

رسول زاده، ادامه داد: هم اکنون بیش از ۳۰ دستگاه ماشین آلات مختلف راهداری و بیش از ۱۵۰ دستگاه ماشین آلات بخش خصوصی برای امدادرسانی به زلزله زدگان آماده اند که در صورت اعلام مدیریت بحران به مناطق زلزله زده اعزام می شوند.

زلزله ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه بامداد امروز در آذربایجان شرقی ۵ کشته در روستای ورنکش و یک کشته در روستا ورزقان ترک به جا گذاشت و به حدود ۴۰۰ واحد مسکونی در روستاهای استان خسارت زد.

انتهای پیام/