روز کم فروغ نمایندگان آذربایجان‌شرقی در انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون‌های مجلس
روز کم فروغ نمایندگان آذربایجان‌شرقی در انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون‌های مجلس
از 8 نماینده آذربایجان‌شرقی که شانس حضور در هیئت رئیسه کمیسیون‌های مجلس را داشتند تنها 2 تن موفق به کسب کرسی شدند.

به گزارش شمس، انتخابات هیئت رئیسه تعدادی از کمیسیون‌های سال آخر مجلس دهم امروز برگزار شد و نمایندگان آذربایجان‌شرقی نتوانستند در کسب کرسی‌ها پر فروغ ظاهر شوند.

باتوجه به عضویت ۳ تن از نمایندگان استان در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، بیت‌الله عبداللهی نماینده اهر و هریس توانست کرسی نایب رئیس اول این کمیسیون را تصاحب نماید و رضا علیزاده نماینده اهر و هریس نیز به‌عنوان نایب رئیس دوم کمیسیون صنایع و معادن انتخاب شد.

باتوجه به عدم حضور نمایندگان آذربایجان‌شرقی در کمیسیون‌های برنامه و بودجه، امنیت ملی و حقوقی، جای خالی وکلای این استان در کمیسیون‌های فوق‌الذکر برای چهارمین سال پیاپی احساس شد اما نمایندگان حاضر در سایر کمیسیون‌ها نیز توفیری نداشتند.

نمایندگان حوزه‌های انتخابیه آذربایجان‌شرقی علی‌رغم حضور در کمیسیون‌های کشاورزی، انرژی و عمران مجلس نتوانستند در هیئت رئیسه این کمیسیون‌ها صندلی برای خود بیابند و همانند سال‌های قبل کاهش ضریب نفوذ نمایندگان استان در خانه ملت احساس شد.

انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون‌های بهداشت، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مجلس نیز به هفته‌های آتی موکول شده و آقایان شیویاری، پزشکیان، خدادادی، امینی، وحدتی، حسن‌نژاد، سعیدی و خانم‌ها ساعی و آقاپور از آذربایجان‌شرقی شانس کسب کرسی در هیئت رئیسه این کمیسیون‌ها را دارند.

انتهای پیام/