روحیه شهادت طلبی و مبارزه با استکبار، رمز موفقیت ما بود/گشایش گره های مملکت با روحیه انقلابی جوانان
روحیه شهادت طلبی و مبارزه با استکبار، رمز موفقیت ما بود/گشایش گره های مملکت با روحیه انقلابی جوانان
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: روحیه شهادت طلبی و مبارزه با استکبار، رمز موفقیت ما بود، دانش آموزان و دانشجویان انقلابی سرمایه های ملی این کشورند.

محمد اسماعیل سعیدی در گفت و گو با خبرنگار شمس با اشاره به اینکه امروز روز جهانی مبارزه با استکبار و سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و شهادت برخی دانشجویان و سالروز شهادت شهید فهمیده است، اظهار کرد: روحیه ایثار و شهادت، قبل از انقلاب و بعد از انقلاب در جوانان و دانشجویان و دانش آموزان ما نهادینه شده  و  تقویت روحیه شهادت طلبی در جوانان این کشور باعث شد که در مقابل استکبار پیروز باشیم.

وی با بیان اینکه جوانان دانشجو و دانش آموز برای رسیدن به هدف متعالی و شهادت، جان خود را در طبق اخلاص قرار دادند، تصریح کرد: هیچ قدرتی نمی تواند با این روحیه شهادت طلبی و ایثار و فداکاری جوانان و مردم این کشور مقابله کند.روحیه شهادت طلبی و مبارزه با استکبار، رمز موفقیت ما بود، دانش آموزان و دانشجویان انقلابی سرمایه های ملی این کشورند.

وی با بیان اینکه علت بقای انقلاب، در تداوم روحیه شهادت طلبی و حرکت های جهادی جوانان و نوجوانان کشور است، گفت: حضور مردم و جوانان انقلابی در عرصه های مختلف مبارزه با استکبار جهانی رمز موفقیت بقای انقلاب اسلامی است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس تاکید کرد: نوجوانانی چون شهید فهمیده، با درایت و دشمن شناسی و روحیه شهادت طلبی و ایثار و از خودگذشتگی، توانستند دسیسه های دشمنان را خنثی کنند.

وی در خصوص سند آموزشی ۲۰۳۰ اظهار کرد: این سند مخالف روحیه شهادت طلبی و ایثار است، دیدگاه یکسانی با آرمان های متعالی انقلاب اسلامی ندارد، تسلیم در برابر این سند، یعنی مقابله با روحیه شهادت طلبی، ایثار و مقاومت در برابر اسکتبار جهانی.

وی همچنین در خصوص تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اعلام کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، محل سفارت آمریکا تبدیل به لانه جاسوسی، مکانی برای دسیسه و توطئه چینی علیه انقلاب اسلامی شده بود، مرکز جریانات ضد انقلابی چون تجزیه کردستان، آذربایجان و خوزستان بود.

سعیدی افزود: مردم و جوانان انقلابی به موقع تشخیص دادند که  این سفارت، تنها یک سفارت نیست بلکه محل جاسوسی آمریکاست، با حرکتی خودجوش لانه جاسوسی را تسخیر کردند و بعد از آن آشکار شد که این سفارت به وضوح مکانی برای جاسوسی بود و حرکت و جریانات ضد انقلابی در آنجا شکل می گرفت، محلی برای ایجاد تمامی توطئه ها علیه انقلاب اسلامی بود که خوشبختانه این دسیسه ها خنثی شد.

وی در خصوص رسالت کنونی جوانان و نوجوانان انقلابی اعلام کرد: پیروزی انقلاب با کمک و روحیه جهادی جوانان انقلابی صورت گرفت اکنون همان رسالت بر عهده جوانان عصر حاضر است، کار انقلابی و حرکت جهادی و عدم تسلیم در برابر نظام سلطه جهانی، از رسالت اصلی جوانان این کشور است چرا که با روحیه جهادی و انقلابی می توان دسیسه های دشمنان را خنثی کرد.

وی افزود: سازندگی، مدیریت انقلابی کشور، مستلزم روحیه انقلابی است، جوانان با تفکر و روحیه انقلابی می توانند گره های این مملکت را بگشایند و دست های آلوده پشت پرده را رسوا کنند.