روحانیت در مناطق زلزله‌زده نقش اجتماعی برجسته دارند
روحانیت در مناطق زلزله‌زده نقش اجتماعی برجسته دارند
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام‌جمعه تبریز گفت: روحانیت در مناطق زلزله‌زده استان نقش اجتماعی برجسته ای دارند.

به گزارش شمس، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم در جلسه ستاد بحران حوزه علمیه آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه فعالیت طلاب در مناطق زلزله زده ارزشمند است، گفت: فعالیت های انجام گرفته از سوی طلاب مدارس دینی در طول چند روز گذشته در مناطق زلزله زده چشمگیر بوده و این حضور قابل ستایش است.

وی اظهار داشت: پس از وقوع زلزله جمعه گذشته طلاب حوزه های علمیه آذربایجان شرقی به خصوص مدارس دینی شهرهای میانه، سراب و تبریز در قالب گروه های جهادی در مناطق آسیب دیده حضور یافتند و برای تسکین آلام مردم دست به کار شدند.

آل هاشم ادامه داد: گروه های جهادی با اهتمام جدی برای کمک به آسیب دیدگان از همان لحظات ابتدایی حادثه در کنار مردم حاضر شدند و با نصب چادر، آواربرداری و توزیع لباس و اقلام گرمایشی و همچنین غذای گرم به یاری زلزله زدگان شتافتند.

وی اضافه کرد: براساس تاکیدات آیت الله اعرافی مدیریت حوزه های علمیه کشور برای کمک رسانی به مناطق زلزله زده، طلاب مدارس دینی استان تا ایجاد سقف های ایمن برای مردم در کنار اهالی شهرستان میانه و سراب و روستاهای تابعه هستند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه همه طلاب و روحانیون استان در مناطق زلزله زده حضور مؤثر دارند و به یاری مردم زلزله زده شتافته اند، یادآوری کرد: در صورت نیاز تیم های بیشتری به مناطق اعزام خواهد شد.

آل هاشم حضور طلاب در مناطق زلزله زده را حرکتی جهادی خواند که نشان دهنده نقش مهم اجتماعی حوزه و روحانیت است.

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد جمعه ۱۷ آبان حوالی شهر ترک از توابع شهرستان میانه در آذربایجان شرقی را لرزاند که به دلیل شدت این زمین لرزه تمامی شهرها و بخش های استان تحت تاثیر قرار گرفت.

این زمین لرزه در استان های آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و گیلان نیز احساس شده بود.

این زمین لرزه و حوادث مرتبط با آن هفت فوتی و بیش از ۷۰۰ مصدوم داشت که تنها ۳۲ نفر از مصدومان، بستری و بقیه به صورت سرپایی معالجه شدند.