رقابت اعضاء کابینه احمدی‌نژاد برای تصاحب صندلی نایب‌رئیسی/ پزشکیان کنار کشید
رقابت اعضاء کابینه احمدی‌نژاد برای تصاحب صندلی نایب‌رئیسی/ پزشکیان کنار کشید
میرتاج‌الدینی، مصری، نیکزاد و حسینی 4 منتخبی هستند که سابقه حضور در کابینه احمدی‌نژاد را دارند و با یکدیگر جهت تصاحب صندلی نایب رئیسی رقابت می‌کنند.

سیاسی شمس: یارگیری‌ها برای تعیین هیئت رئیسه‌ی مجلس یازدهم به اوج خود رسیده است و در کنار تلاش سیاسیون نامدار جهت تصاحب صندلی ریاست قوه مقننه، برخی چهره‌های سرشناس نیز به صندلی نایب رئیسی چشم دوخته‌اند.

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو که ۴ سال صندلی نایب رئیسی را برعهده داشت در این دوره به دلیل کثرت اصولگرایان و عدم اجماع آنان بر نایب‌رئیسی یک اصلاح‌طلب، عملاً شانسی جهت تمدید حضور در هیئت رئیسه ندارد و بدین جهت یارگیری را بیهوده می‌داند.

اما دو تن از نمایندگان مردم تبریز، آذرشهر و اسکو برای حضور در هیئت رئیسه و حتی تصاحب صندلی نایب‌ رئیسی پیشقدم شده‌اند. سید محمدرضا میرتاج‌الدینی یکی از جدی‌ترین گزینه‌های نایب‌رئیسی است و در کنار او محمدحسین فرهنگی نیز به دلیل ۱۶ سال سابقه نمایندگی و تمدید آن تا ۲۰ سالگی از مدعیان حضور در هیئت رئیسه است.

قاضی‌زاده هاشمی، نماینده مردم مشهد و آقایان مصری، نیکزاد و شمس‌الدین حسینی سه وزیر رفاه، راه و اقتصاد دولت احمدی‌نژاد دیگر کاندیداهای نایب‌رئیسی مجلس یازدهم‌اند چنانچه نماینده مشهد را نادیده بگیریم عملاً سه وزیر احمدی‌نژاد و معاون پارلمانی او یعنی میرتاج‌الدینی در تلاش برای تصاحب نایب رئیسی مجلس‌اند و تماس‌هایشان را با منتخبان جهت یارگیری آغاز کرده‌اند.

البته هیچ بعید نیست تعدادی از گزینه‌های ریاست مجلس یعنی آقایان آقاتهرانی، میرسلیم و زاکانی در ادامه کار بر سر تصاحب صندلی نایب‌رئیسی به توافق برسند. فی‌الواقع مجلس یازدهم محل تضارب چهره‌های سرشناس است.

انتهای پیام/