راه ارتباطی ۹۰ روستای هشترود همچنان بسته است
راه ارتباطی ۹۰ روستای هشترود همچنان بسته است
رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هشترود گفت: راه ارتباطی ۹۰ روستای شهرستان همچنان مسدود بوده و تلاش برای بازگشایی آنها ادامه دارد.

به گزارش شمس، علی ابوالحسنی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بارش برف در چند روز گذشته تمامی راه های ارتباطی روستاهای هشترود را مسدود کرده بود که تاکنون و با تلاش راهداران، راه ارتباطی بیش از ۵۰ درصد روستاها بازگشایی شده است.
وی گفت: بیشتر روستاهای محاصره شده در برف در غرب شهرستان و در منطقه سهند آباد واقع شده اند.
فرماندار هشترود نیز در جلسه مدیریت بحران این شهرستان از مدیریت بحران آذربایجان شرقی و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خواست تا به منظور تسریع در بازگشایی مسیرهای روستایی، ماشین برف روب در اختیار این شهرستان قرار داده شود.
امین امینیان با بیان اینکه ماشین آلات موجود راهداری برای خدمات رسانی به روستاهای شهرستان جوابگو نیست افزود: انتظار داریم پیمانکاران و صاحبان معادن نیز برای تسریع در روند بازگشایی محورهای مواصلاتی شهرستان همکاری کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه امکانات موجود در شهرستان در حدی نیست که بتوانیم ظرف یک روز تمامی مسیرهای اصلی و فرعی را بازگشایی کنیم اظهار کرد: اولویت اصلی در بازگشایی با جاده های الی است و بیشتر امکانات شهرستان در این زمینه به کار گرفته می شوند.

به دنبال بارش برف در سه روز گذشته در شهرستان هشترود، تمامی راه های ارتباطی ۱۹۶ روستای این شهرستان مسدود و ارتباط این روستاها با مرکز شهرستان قطع شده بود.

شهرستان هشترود با ۵۷ هزار جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری جنوب شرق تبریز واقع است.