رئیس دادگستری پیگیر پرونده شکایت از فعال دانشجویی است/ حکم جلب برای سنبلی صادر نشده است
رئیس دادگستری پیگیر پرونده شکایت از فعال دانشجویی است/ حکم جلب برای سنبلی صادر نشده است
بیگی در خصوص پرونده مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سهند گفت: رئیس دادگستری آذربایجان شرقی خود را ملزم دانست که پیگیر این پرونده باشد.

به گزارش شمس، احمد علیرضا بیگی در خصوص پرونده مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سهند گفت: صحبت‌هایی با رئیس دادگستری آذربایجان شرقی داشتم آخرین روند پرونده مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز را پیگیری کردم، مسئولان قضائی اعلام کردند که حکم جلبی برای سنبلی صادر نشده است.

وی افزود: تنها براساس شکایتی که اداره حقوقی ماشین‌سازی تبریز علیه مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز داشت؛ وی برای ارائه توضیحات از طریق تلفنی و شفاهی توسط نیروی انتظامی احضار شده بود، باید توجه داشت که باید براساس دستور قضایی این احضار صورت می‌گرفت و احضار تلفنی و شفاهی جایگاهی در آیین دادرسی کشور ندارد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رئیس دادگستری آذربایجان شرقی خود را ملزم دانست که پیگیر این پرونده باشد.

گفتنی است روز گذشته از سوی علی سنبلی و تعدادی از فعالان دانشجویی دانشگاه‌های تبریز اعلام شد که وی به دلیل شکایت نماینده اداره حقوقی ماشین‌سازی تبریز بدون تفهیم اتهام احضار و حکم جلب آن صادر شده است.

لازم به ذکر است بیگی با حضور در تجمع دانشجویان مقابل نهاد ریاست جمهوری که علیه روند غلط خصوصی‌سازی صورت گرفته بود از عملکرد دانشجویان حمایت کرد.