دیپلماسی انفعالی و تحقیری نمی‌خواهیم/ پاسخ خون سردار سلیمانی و شهید فخری‌زاده فقط خون است/ مطالبه جدی ما شناسایی نفوذی و منافقان داخلی است
دیپلماسی انفعالی و تحقیری نمی‌خواهیم/ پاسخ خون سردار سلیمانی و شهید فخری‌زاده فقط خون است/ مطالبه جدی ما شناسایی نفوذی و منافقان داخلی است
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در جمع دانشجویان تبریزی با اشاره به ترور دانشمند هسته‌ای کشورمان خواستار برخورد سخت دولت از عاملان این ترور شد.

به گزارش شمس، حجت الاسلام والمسلمین رسول برگی ظهر امروز در میان تجمع کنندگان مقابل نمایندگی وزارت امور خارجه تبریز اظهار داشت: اگر انسان با صبح شهادت نرود غروب وفات او را در بر خواهد گرفت، شهادتی که بزرگ مردان تاریخ آفریدند تنها در یک زمان متوقف نشده بلکه جریان ساخته و این جریان بعد از اینکه به وجود آمده از دست سازندگان آن خارج شده است.

وی افزود: در جریان شهادت سردار سلیمانی دیدیم که خواستند این نور تابان را از بین ببرند اما امروز در قلب امریکا وقتی علیه دولت می‌خواهند شعار دهند دم از سردار سلیمانی می زنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: شهید فخری زاده که عده ای در داخل تلاش داشتند ایشان را از زمره ی دانشمندان هسته ای به دور نگه دارند، خود را فقط سرباز آقا می‌دانست و شهادتش جریانی به راه انداخت که حتی اروپایی‌ها از این شهادت اعلام برائت می‌کنند در حالی که همه‌ی اینها طبق نقشه است برای اینکه از انتقام سخت ما می‌ترسند.

وی اذعان داشت: پشت این ترور دولت‌ها و اشخاصی هستند که باید حساب شده به مقابله با آنها پرداخت همانطور که رهبر فرزانه فرمودند از دو طریق خون این شهید باید در زمین نماند، یکی ادامه‌ی راه علمی شهید مدنظر قرار گیرد و دیگر اینکه عاملان و عامران ترور باید شناخته و به سزای عمل خود برسند، بدیهی است که شناسایی عامل با مذاکره نمی‌شود.

برگی متذکر شد: ما هم اکنون که در مقابل نمایندگی وزارت امور خارجه شمالغرب کشور هستیم، هستیم تنها یک جمله خطاب به دولتمردان دیپلماسی می‌گوییم “ما دیپلماسی و مذاکره نرم نمی‌خواهیم ما انتقام سخت میخواهیم”.

این خطیب تبریز اذعان داشت: حضرت آقا فرمودند که ما مذاکره را تجربه کردیم و نتیجه ای نگرفتیم، ما از درخت برجام گلابی نچیدیم فقط خون، ترور و تحریم دیدیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی افزود: برخی به دنبال تحلیل اخلاق جو بایدن بودند که با او می‌شود تعامل کرد، اما هنوز بایدن به سرکار نیامده صهیون این جسارت را کرد و دانشمند ما را در داخل کشورمان به شهادت رساند، میگویند خون را نباید با خون شست اما اتفاقا در رابطه با شهادت سردار سلیمانی و شهید فخری زاده این خونی است که حتما باید با خون شسته شود

وی یادآور شد: آن زمان که لیست دانشمندان هسته ای را به آژانس هسته‌ای می‌دادند. وقتی ما دل‌نگران امنیت دانشمندان بودیم گفتند شما دلواپس و بی شناسنامه هستند، امروز مطالبه‌ی جدی ما شناسایی منافقان و نفوذی‌های داخلی است که گرای دقیق دانشمندان و سرداران ما را به جوخه اعدام دشمن می‌دهند.

برگی گفت: این وضعیت کم تاب اقتصادی را به جامعه ما تحمیل کردند تا جایی که برخی می‌ترسند دم از انتقام سخت و دم از نابودی اسرائیل بزنند، این ماحصل دیپلماسی تحقیر است.

این مقام مسئول افزود: اگر مسئولین ما یک جو غیرت و شجاعت داشتند، پیش از تشیع و تدفین شهید فخری زاده جواب خون این دانشمند فرزانه را می‌دادند و انتقام سخت می‌گرفتند.

برگی متذکر شد: ما دیپلماسی انفعالی تحقیری نمیخواهیم، ما در عرصه دیپلماسی نظامی و سیاست فقط انتقام سخت میخواهیم.

وی ادامه داد: مطالبه دیگر ما از دولت این است که در مورد بازرس‌های آژانس تصمیم قاطع بگیرند و حداقل فرمالیته اینها را مدتی از کشور اخراج کنند

گفتنی است تجمع اعتراضی دانشجویان مسلمان در محکومیت ترور دانشمند هسته‌ای شهید محسن فخری زاده ظهر امروز در مقابل دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمالغرب کشور برگزار شد.