دومین مانور سراسری تعمیرات حوزه‌ بهره‌برداری برق تبریز برگزار ‌شد
دومین مانور سراسری تعمیرات حوزه‌ بهره‌برداری برق تبریز برگزار ‌شد
دومین مانور تعمیرات حوزه‌ بهره‌برداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با هدف تعدیل انرژی مصرفی شبکه‌ی روشنایی معابر و اصلاح و بهبود ولتاژ شبکه‌ی فشار ضعیف، روزهای پنجشنبه و جمعه آذر ماه جاری برگزار شد.

به گزارش شمس، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز روز شنبه در یک گفت و گوی خبری در تشریح دستاوردهای این مانور گفت: با توجه به اهداف این مانور، اکیپ‌های عملیاتی در طی آن موفق به ساخت و جایگزینی ۹ هزار و ۲۵۰ متر کابل خودنگهدار شدند.

عادل کاظمی افزود: احداث و راه‌اندازی هفت دستگاه ترانس جدید، جابجایی چهار دستگاه ترانس پربار، و احداث و راه‌اندازی ۵۷ رشته فیدر جدید از دیگر اقداماتی است که در مانور تعمیرات حوزه‌ بهره‌برداری برق تبریز به انجام رسید.

به گفته‌ وی برای اصلاح و بهبود ولتاژ شبکه‌ی فشار ضعیف نیز در ۵۴ منطقه‌ شهرستان‌های تبریز، اسکو و آذرشهر تعادل بار صورت گرفت و ولتاژ ۸۸۳ مشترک هدف‌گذاری شده اصلاح شد.

وی در تشریح محورهای این مانور یادآوری کرد: احداث پست‌های جدید توزیع برق در مرکز بار شبکه، تعدیل بار فیدرهای فشار ضعیف، بازآرایی شبکه، افزایش ظرفیت ترانسفورماتورها، تعدیل موقت مصارف روشنایی معابر اصلی، جمع‌آوری انشعابات مستقیم و مصارف تابلوهای تبلیغاتی، پایش و کنترل مصارف کارگاه‌های غیرفعال و تعدیل و جایگزینی چراغ‌های پرمصرف با چراغ‌های «ال.ای.دی» از اهم اقدامات این مانور بود.

وی با بیان اینکه این مانور توسط معاونت بهره‌برداری و توزیع و امورهای تابعه‌ برق تبریز برگزار ‌شد، یادآوری کرد: در این مانور ۲ روزه، بیش از ۲۵۰ نفر، ۱۵ بالابر و ۳۵ خودروی عملیاتی در قالب ۸۶ گروه عملیاتی شرکت داشتند.