دولت به ساده لوحی های خود خاتمه دهد/دولت باید به افکار عمومی پاسخگو باشد
دولت به ساده لوحی های خود خاتمه دهد/دولت باید به افکار عمومی پاسخگو باشد
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: ولت باید به ساده لوحی های خویش خاتمه دهد و به سمت بی اثر کردن تحریم ها با تکیه بر توان داخلی حرکت کند.

احمدعلیرضا بیگی در گفت و گو با خبرنگار شمس در خصوص تحریم بانک مرکزی ایران از سوی آمریکا اظهار کرد: این تحریم ظالمانه از سوی آمریکا از قبل بوده، برخلاف ادعای مضحک برخی مسئولان که وعده می دادند انتقال بانکی صورت می گیرد، این تحریم نشان داد که این ادعای مضحک برخی بی پایه بوده است.

وی با بیان اینکه دولت سعی دارد بر سر مردم کلاه بگذارد، تصریح کرد: این ادعای دولت مبنی بر وجود اتاق سوئیفت ادعای مضحکی است.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا نیز با اعمال تحریم بانکی سعی دارد به دولت عربستان نشان دهد که دامنه تحریم ها را وسعت بخشیده است، گفت:این تحریم ها از قبل بوده، از قبل امکان مبادلات بانکی برای ایران فراهم نبوده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در خصوص ادعای اخیر ترامپ مبنی بر اینکه در صورت قطع شدن صادرات نفت به آمریکا، تاثیری بر این کشور نخواهد داشت، اظهار کرد: قطع شدن صادرات نفت به آمریکا ممکن است تاثیر مستقیمی نداشته باشد با این حال، تاثیر غیر مستقیمی بر بازار نفت در آمریکا خواهد داشت چرا که افزایش قیمت نفت، بر بازار نفت آمریکا نیز تاثیر خواهد داشت.

وی با بیان اینکه قانون جنگل در دنیا حاکم است، تصریح کرد:هر کس قدرت در دست داشته باشد کار خود را پیش خواهد برد، اگر دستمان از عوامل قدرت خالی شود، خلع سلاح می شویم، انرژی هسته ای، به عنوان قدرتی در دست ایران بود که متاسفانه به دلیل سوء کارکردها در دولت بخشی از این قدرت را از دست دادیم، دولت باید به ساده لوحی های خویش خاتمه دهد و به سمت بی اثر کردن تحریم ها با تکیه بر توان داخلی حرکت کند.

وی با بیان اینکه دولت در معاهده برجام وارد معامله بزرگ بین المللی شد و اینگونه معامله ها در دنیا غیر طبیعی نیست، گفت: هر معاهده ای چهارچوبی دارد، اگر هر کدام از طرفین در معامله بدعهدی کند باید به طرف مقابل خود ضرر و زیان ناشی از بدعهدی خود را پرداخت کند، طرفین خارجی نیز در برجام به ایران بدعهدی کردند.

بیگی با بیان اینکه دولت با این همه ادعا که دولت های گذشته را بی سواد تلقی میکرد، وارد معامله ای شده که طرفین خارجی بدعهدی کرده اند، تصریح کرد: دولت ادعا می کند که در این معاهده افتخاری بدست آورده در حالی که برجام کف انتظارات ما بود، اکنون تبدیل به سقف انتظارات شده است.

وی گفت: دولت علی زعم تذکرات مجلس و رهبر انقلاب، دچار این اشتباه بزرگ شده است و باید برای افکار عمومی در این خصوص پاسخگو باشد.

  • نویسنده : المیرا جلیلی