دولت باید از خانه‌های خالی مالیات بگیرد/ مردم در تامین مسکن به مشکل خورده‌اند
دولت باید از خانه‌های خالی مالیات بگیرد/ مردم در تامین مسکن به مشکل خورده‌اند
عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: برای تقویت و توسعه ساخت و ساز و میزان تولید مسکن در کشور، دولت باید سیاست های بودجه و اعتباری خود را افزایش دهد که این مسئله می تواند از طریق ارتقا تسهیلات تولید مسکن صورت گیرد.

به گزارش شمس، «روح‌الله متفکرآزاد» در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به وضعیت نابه‌سامان بازار مسکن، ابراز اشت: در شرایط کنونی قیمت مسکن به صورت چشمگیر افزایش یافته و این مسئله مشکلاتی بسیاری را برای مردم جهت تأمین مسکن ایجاد کرده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی مساکن خالی از سکنه به صورت گسترده در کشور وجود دارد، گفت: دولت در این بخش باید به صورت جدی ورود کند، از طرف دیگر توجه دولت به حوزه سیاست های مالیاتی بسیار ضروری است. قطعا اخذ مالیات از خانه‌های خالی و مالیات بر عایدی سرمایه در بهبود وضعیت بازار مسکن اثرگذار است.

وی توضیح داد: به طور حتم برای تقویت و توسعه ساخت و ساز و میزان تولید مسکن در کشور، دولت باید سیاست های بودجه و اعتباری خود را افزایش دهد که این مسئله می‌تواند از طریق ارتقا تسهیلات تولید مسکن صورت گیرد.

متفکر آزاد با بیان اینکه در دوره یازدهم مجلس، نمایندگان متخصص اقتصادی بسیاری وجود دارد، خاطرنشان ساخت: حال امیدواریم تیم اقتصادی مجلس با مشورت کارشناسان به یک جمع بندی برسد، البته خوشبختانه نمایندگان در حال برنامه ریزی برای بهبود شرایط اقتصادی کشور هستند.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی یک خانواده کم درآمد یا متوسط جامعه چگونه می‌توانند از پس تأمین اجاره مسکن بر بیایند، این سوال پیش می‌آید که آیا یک جوان می‌تواند با پس انداز کردن حقوق خود مسکنی را خریداری کند، پاسخ آن قطعا خیر است. از این رو شرایط در بازار مسکن اصلاح شود تا جوانان بتوانند مسکن مورد نظر خود را خریداری کنند.

انتهای پیام/