دلتنگ فرهنگ دفاع مقدسیم نه جنگ/ تحریم را با پوست و خونمان احساس کرده‌ایم
دلتنگ فرهنگ دفاع مقدسیم نه جنگ/ تحریم را با پوست و خونمان احساس کرده‌ایم
فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) شمالغرب کشور گفت: وقتی می‌گوییم فرهنگ دفاع مقدس عده‌ای عنوان می‌کنند اینها دست از جنگ بر نمی‌دارند، در حالی که ما دلتنگ آن فرهنگ و مرام آن روزها هستیم نه جنگ.

به گزارش خبرنگار شمس، سردار سرتیپ پاسدار «محمدتقی اوصانلو» شامگاه دوشنبه در یادواره شهدای خیابان محله تبریز که بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد غریبلر برگزار شد، اظهار داشت: ملت ایران برای حفظ نظام اسلامی و انقلاب، با دشمنان داخلی و خارجی ۴۰ سال مبارزه بی‌امان کرده است.

وی افزود: در برهه‌هایی از زمان نظام اسلامی به‌طرز معجزه‌آسایی از گزند دشمنان رهایی یافته است و گویا دست‌های غیبی که ریشه‌ی آن از خون شهدا نشأت می‌گیرد ضامن انقلاب شده‌اند.

یادگار دوران دفاع مقدس با اعلام اینکه اگر ما نتوانسته‌ایم معنویت شهدا را حفظ کنیم، مشکل از ما بووده است، خاطرنشان کرد: وقتی به رسم همه ساله برای شهید مهدی باکری مراسم می‌گرفتیم عده‌ای گفتند چرا هر سال برای آقا مهدی مراسم می‌گیرید و برای مابقی کاری نمی‌کنید؟ گفتیم چون همه شهدا در قالب شهید مهدی باکری تجلی یافته‌اند.

وی ادامه داد: گاهاً اتفاق می‌افتد که ما در گرامیداشت یاد شهدا قصور می‌کنیم و در چنین مواقعی شهیدان به خواب این و آن می‌آیند و به تنهایی قصدِ انقلاب می‌کنند.

اوصانلو با بیان اینکه در تمامی جنگ‌ها عده‌ای در راه حفظ وطن کشته می‌شوند و با بمباران گسترده خرابی‌های زیادی بر جای می‌ماند، ابراز کرد: علی‌رغم این تشابهات جنگ ایران و عراق دفاع مقدس نامیده می‌شود و سایر جنگ‌ها را مقدس نمی‌نامند.

وی در تشریح چرایی این اتفاق، توضیح داد: اولاً در جنگ ما، ولی امر قانونی و شرعی مسلمین فرمان داد و این درحالیست که در سایر کشورها فرد حکومتی دستور تجاوز و یا دفاع را صادر می‌کند؛ در ثانی سایر کشورها مردم را برای مقاومت اجبار می‌کنند ولی در ایران اسلامی افراد کم سن و سال برای حضور داوطلبانه در جبهه شناسنامه‌شان را دستکاری می‌کردند.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) شمالغرب کشور با اعلام اینکه ما در عملیات‌های مختلف ضمن آزادسازی خاک ایران، مردم شهرهای دشمن را نیز از دستِ صدام آزاد می‌کردیم، خاطرنشان کرد: با اینکه یکی از اصولِ اولیه جنگ‌ها، غارت است اما رزمندگان ایران اسلامی غارت نمی‌کردند و به همین دلایل دفاع مقدس ۸ ساله‌ی ایران به فرهنگ عاشورایی وصل است.

وی افزود: قبل عملیات فتح‌المبین در شهر شوش استقرار یافتیم و مردم منطقه خانه‌ها را تخلیه و کوچ کرده بودند؛ برای دفاع از شهر و منازلشان در خانه‌هایشان سنگر ساختیم و بالاجبار مدتی از قابلمه و قاشق‌هایشان استفاده کردیم اما به موقع تخلیه خانه‌هایشان نامه نوشتیم و گفتیم اگر رضایت نداشتید به ما زنگ بزنید و خسارت‌تان را بگیرید.

یادگار دوران دفاع مقدس در بیان خاطره‌ای دیگر از آن ۸ سال، یادآور شد: یک‌بار در بیابان‌های حلبچه گاو و گوسفند پیدا کردیم و آنان را به زحمت به عقب انتقال دادیم، وقتی از نمایندگی ولی فقیه سوال کردیم آیا این غنیمت حلال است یا حرام، پاسخ داد باید صاحبانش را پیدا کنید و به خود عراقی‌ها برگردانید.

وی ادامه داد: زمانی که گفتیم این گاوها را در بیابان یافته‌ایم و صاحبش را پیدا نمی‌کنیم گفتند آن‌ها را بفروشید و مبلغ دریافتی را به حساب جنگ‌زدگان عراق واریز کنید و همین اتفاق نیز رخ داد.

اوصانلو تقدس دفاع‌ ۸ ساله ایران را به‌خاطر این ملاحظات دانست و تاکید کرد: وقتی می‌گوییم فرهنگ دفاع مقدس عده‌ای عنوان می‌کنند اینها دست از جنگ بر نمی‌دارند، در حالی که ما دلتنگ آن فرهنگ و مرام آن روزها هستیم نه جنگ.

وی بیان داشت: در اوایل جنگ به دلیل تحریم‌ها لباس غواصی به دستمان نمی‌رسید و نیروها در روزهای سرد دی و بهمن‌ ماه با بدن لخت خود را به آب می‌زدند و از شدت سرما بدنشان سیاه می‌شد.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) شمالغرب کشور با بیان اینکه در این شب‌ها بنده کنار آب آتش روشن می‌کردم تا نیروها بعد خروج از آب گرم شوند، عنوان کرد: یک شب جوان ۱۷ ساله‌ای از آب بیرون آمد و وقتی بنده را کنار آتش دید آرام عقب برگشت و خود را به آب زد؛ در این هنگام دست‌هایش را گرفتم و او را از آب بیرون کشیدم اما آن جوان دست‌هایش را از بنده پنهان می‌کرد.

وی ابراز داشت: وقتی دست‌های او را سیاه دیدم، چون می‌دانست قبلا با غواصی‌اش در این شرایط مخالفت کرده‌ام شروع به گریه کرد و با التماس از بنده خواست او را از گروه غواصان خط نزنم.

اوصانلو با بیان اینکه ما از ۱۸ فروردین ۵۷ تحریم بودیم و در بحبوحه جنگ تحریم را با پوست و خون و استخوان‌مان لمس کرده‌ایم، اعلام کرد: تحریم‌ها از ابتدا بوده و اکنون نیز به قوت خود باقیست اما تبلیغات رسانه‌ای دشمن زیاد شده است.

وی افزود: در قضیه برجام گفتند تحریم‌ها را قطع و شرایط اقتصادی را بهبود می‌دهیم اما سراغ آمریکایی‌ها که رفتند وضعیت بدتر هم شد.

یادگار دوران دفاع مقدس محافظه‌کاری را لکه‌ی سیاهی بر روی روحیه جهادی دانست و گفت: روحیه جهادی فقط جنگ نیست بلکه کمک به هم‌نوعان، کشور و محرومین نیز روحیه جهادی است و اگر ما می‌خواهیم انقلاب پابرجا بماند باید این روحیه را حفظ کنیم.

انتهای پیام/