در این شهر مهمان‌نواز تهرانی‌ها شده‌ایم/ تعویض روغنی‌ و سوپرمارکتی‌ هم کنسرت برگزار می‌کند!
در این شهر مهمان‌نواز تهرانی‌ها شده‌ایم/ تعویض روغنی‌ و سوپرمارکتی‌ هم کنسرت برگزار می‌کند!
درابلو می‌گوید مردم تبریز مهمان نواز خوبی برای تهرانی‌ها شده‌اند و بلیت آنان را خوب می‌خرند.

به گزارش خبرنگار شمس، محمدحسین درابلو شامگاه چهارنشبه در نشست خبری آلبوم راک ترکی دویغولار، با بیان اینکه ژانرهای راک و جَز در این مملکت بیچاره شده‌اند، اظهار داشت: این موضوع ربطی به انقلاب ندارد و از همان قدیم‌الایام فروش بلیت کنسرت‌های آغاسی بیشتر از گلپا بود.

وی افزود: در جامعه ایرانی موسیقی پاپ اکنون طرفدار بیشتری دارد و این درحالیست که هیچ اصالتی در موسیقی پاپ وجود ندارد؛ فی‌الواقع با اینکه آثار بی‌محتوایی در این ژانر خلق می‌شود اما مردم آن را دوست دارند.

مدیر موسسه هنری ندای طنین تبریز با بیان اینکه استقبال مردم از موسیقی‌های پاپ و بیگانگی‌شان با ژانر راک ربطی به سواد موسیقی ندارد، تصریح کرد: ایرانی‌ها ذاتاً موسیقی شرق را بیشتر از غرب می‌پسندند و از سویی دیگر از آن جایی که به‌خاطر فیلترینگ شبکه‌هایی همچون یوتویوب محدود شده‌اند، با موسیقی‌های راک غریبه‌اند و در دنیایی محدود به ترانه‌هایی مثل”دونه دونه” و “هر بار این درو” رضایت می‌دهند.

وی اذعان داشت: چون ایرانی‌ها به اندازه کافی ژانرهای جز و راک را نشنیده‌اند، سراغ موسیقی پاپ می‌روند و این درحالیست که در اروپا و آمریکا ژانر پاپ در اولویت‌های آخر مخاطبان است.

تهیه کننده و مدیر اجرایی کنسرت‌ها با بیان اینکه تبریز به محلی برای پذیرایی از خوانندگان تهران و سایر شهرها تبدیل شده است، عنوان کرد: شما اگر امروز از مدیران فرهنگ و ارشاد سوال کنید اصلی‌ترین دغدغه‌تان چیست شاید بگویند ۵ موسسه به صورت همزمان برای یک تاریخ مشخص درخواست برگزاری کنسرت آقای فلانی را کرده‌اند!

وی ادامه داد: بعد از تهران و کیش، پر فروش‌ترین کنسرت‌ها در تبریز برگزار می‌شود و در کمال تاسف وقتی خوانندگان آثار بی‌محتوا ۱۰ هزار بلیت می‌فروشند، گروه آذربایجانی موفق به فروش ۵۰۰ عدد بلیت هم نمی‌شود.

درابلو با بیان اینکه تبریزی‌ها مهمان‌نواز تهرانی‌ها شده‌اند و هنرمندان خود را رها کرده‌اند، ابراز داشت: بهترین نوازندگان تبریز به‌خاطر عدم حمایت‌ها شهر خود را ترک کرده و اکنون در کنار خوانندگان مشهور تهران فعالیت دارند.

وی متذکر شد: اکنون به جایی رسیده‌ایم که صاحب تعویض روغن، سوپرمارکت و حتی ادمین اینستاگرام هم در تبریز کنسرت برگزار می‌کند و مسبب این فاجعه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد است؛ به‌خاطر همین هم بعد از ماه صفر شاهد برگزاری روزانه یک کنسرت در تبریز خواهید بود که اکثریت آنان را گروه‌های غیربومی تشکیل می‌دهند.

این فعال فرهنگی با اشاره به برگزاری بزرگترین فستیوال‌های جهانی موسیقی راک و جز در باکو توسط شهرداری، یادآور شد: بعد از انقلاب اولین کنسرت جز را بعد ۴۰ سال در تبریز برگزار کردیم و نه‌تنها مخاطبان با این ژانر بیگانه بودند بلکه خود مسئولان فرهنگ و ارشاد نیز نمی‌دانستند موسیقی جز چیست و می‌پرسید قرار است چه شود!

وی افزود: موسیقی آذربایجانی را به‌قدری بدبخت کرده‌ایم که وقتی می‌خواهیم در راستای حمایت از هنرمندان بومی حداقل مالیاتی اخذ نکنند، می‌گویند نمی‌شود و چنانچه نامه بنویسید بدبخت و ندار شده‌اید شاید بتوانیم ۲۰ عدد از بلیت کنسرت‌هایتان را بخریم.

مدیر موسسه هنری ندای طنین تبریز با اشاره به فعالیت بیش از ۴۰ موسسه در سطح استان، گفت: از ۴۸ موسسه دارای مجوز اگر حداقل ۳۰ موسسه به‌خاطر آذربایجان هوای گروه‌های بومی را نگه می‌داشت اکنون به وضعیت موجود دچار نمی‌شدیم اما چون همه‌چیز را با پول می‌سنجیم منتظر سهمیه‌ی موسیقی پاپ می‌مانیم تا “نمنه‌ باندها” را در تبریز روی سن ببریم و ۱۵ هزار بلیت بفروشیم.

وی در پایان صحبت‌های خود از آمادگی موسسه هنری ندای طنین تبریز برای حمایت از استعدادهای آذربایجانی خبر داد.

انتهای پیام/