دانشجویان دانشگاه تبریز به کارآموزی می‌روند
دانشجویان دانشگاه تبریز به کارآموزی می‌روند
 رئیس دانشگاه تبریز گفت: طی تفاهم نامه‌ای با بخش صنعت و کشاورزی مقرر شده است تا دانشجویان این دانشگاه در طول ترم مشغول به کار شده و اقدام به کارآموزی کنند.

به گزارش شمس، رضا مجیدی در جشن روز دانشجو در تالار وحدت دانشگاه تبریز با اشاره به این‌که نمی‌توان با سرمایه‌ و بودجه کشوری کاری از پیش برد، گفت: برهمین اساس قرار است تا ۴ روز در هفته، کلاس درس برگزار شود و یک روز نیز به کارآموزی در حوزه‌های مختلف صنعت و کشاورزی اختصاص یابد.

وی ادامه داد: به دلیل اختلاف سنی ما مسئولان دانشگاهی با دانشجویان، معمولا” اختلاف دغدغه نیز وجود دارد اما می‌توان از طریق تشکل‌های دانشجویی این معضل را حل کرد که در این راستا تلاش می‌کنیم تا با ایجاد زمینه‌هایی این دغدغه‌ها از بین بروند.

مجیدی با تاکید بر این‌که دانشگاه باید جامعه محور باشد، اظهار داشت: بیکاری با شعار حل نمی‌شود بلکه با شعور و اندیشه حل می‌شود و دانشگاه به عنوان یک مرکز علمی و تحقیقاتی می‌تواند راه حل ارائه داده و مشکلات این حوزه را حل کند.

وی بزرگترین نعمت الهی را فکر و مغز دانست و گفت: این امر در هر نابغه ایرانی وجود دارد اما این در حالی است که در آمریکا یک سلاح مخفی به نام ویزای نخبگان وجود دارد.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه تبریز نیز در این مراسم با اشاره به این‌که برخی افراد و به خصوص انسان‌های سیاسی به دنبال سوء استفاده از عواطف و احساسات دانشجویان هستند، گفت: این افراد باید بدانند که دانشجو خودش فکر دارد و دنباله روی کسی نیست.

حجت الاسلام محمد انوری با اشاره به وجود برخی دیدگاه‌های اشتباه در خصوص دانشجو و دانشگاه، اظهار داشت: این عده دانشگاه را محلی برای روشنفکری و بدون پرداخت به مسائل دینی دانسته و دانشجویان را متهم به دین گریزی می‌کنند در حالی که دانشجویان، اهل فکر و فرهیخته بوده و از بن مایه دینی برخوردارند.

وی با تاکید بر این‌که نگاه به دانشگاه باید اصلاح شود، گفت: دانشجو همواره اقدامات صحیح را تشخیص داده و به منظور عدالت طلبی، با هدایت افراد دیگر کاری انجام نمی‌دهد.