خوشحالی رئیس سابق سازمان از حضور حجت‌الاسلام شعبانی/ توصیه امام جمعه تبریز به جوانگرایی
خوشحالی رئیس سابق سازمان از حضور حجت‌الاسلام شعبانی/ توصیه امام جمعه تبریز به جوانگرایی
آیین تکریم و معارفه رئیس سازمان تبلیغات آذربایجان‌شرقی شب گذشته در پردیس قدس برگزار شد.

به گزارش شمس، حجت‌الاسلام والمسلمین شهاب‌الدین حسینی در تجمع فعالان فرهنگی استان و آئین تودیع و معارفه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: سازمان تبلیغات در حوزه‌های مختلف فرهنگی و به ویژه در حوزه دین و قرآن بسیار خوب عمل کرده و در عرض دو سال گذشته با ۶۸۰ پایگاه قرآنی از جایگاه یازدهم به جایگاه دوم کشوری رسیده‌ایم.

وی افزود: در طی دو سال از ۳۳ روحانی مبلغ به ۱۱۰ روحانی مستقر در شهرستان‌ها برای تبلیغات فرهنگی رسیده‌ایم اما اگر کاری صورت گرفته و مورد رضای پرودگار بوده شاکریم و اگر قصوری بود از خداوند متعال و از مردم عذرخواهی می‌کنیم.

رئیس سابق سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: شاکرم که مدیریت را به کسی می‌سپارم که در عرصه فرهنگی پرتلاش، شناخته شده و فعال هستند و امیدوارم به عنوان سرباز و همراه در مجموعه اداره کل اوقاف در حوزه دین خادم کوچکی باشیم.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم عنوان کرد: حجت‌الاسلام حسینی در مدت فعالیتشان خدمات ارزشمند بسیاری داشتند که قابل شمارش نیست.

وی ادامه داد: اخلاقا مناسب نمی‌دانم که پیش از مسئولی که از تهران آمده از مسئولی که جدیدا منصوب شده تعریف کنم و به همین دلیل به بیان چند جمله کوتاه اکتفا می‌کنم.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: ما در مقابل کسانی که در جامعه به اصطلاح خاکستری نامیده می‌شوند نیز موظف هستیم و باید آنان را جذب کنیم، به مدیرکل جدید توصیه می‌کنم که در انتصاباتشان دقت کنند و افراد انقلابی و فرهنگی را به روی کار آورند.

وی افزود: امروز هرکس در ارتباط با روحیه تقویت انقلاب کوتاهی کند کشور، ملت و آینده کشورمان آسیب می‌بیند؛ افزایش کارآمدی نظام اسلامی با تقویت روحیه انقلابی پیش می‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در خصوص خدمت بدون منت نیز تاکید کرد: امروز بسیاری خدمت می‌کنند اما باید با تقویت روحیه انقلابی فرهنگ خدمت بدون منت را نهادینه کنیم.

وی ابراز داشت: از جمله پیامد روحیه انقلابی اتخاذ تصمیم‌های انقلابی، تبیین ضرورت تقویت تفکر انقلابی و گفتمان انقلابی است که با این حرکت‌ها می‌توانیم حمایت از مدیران انقلابی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان خاطرنشان ساخت: یکی دیگر از خواسته‌های ما میدان دادن به جوانان است که این حرکت را رهبری آغاز کرده و رئیس جدید سازمان تبلیغات هم ادامه دهند البته این به معنای طرد افراد باتجربه نیست بلکه در اتاق‌های مشورت باید از آنان استفاده کرد و کارها را به جوانان سپرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قمی نیز در بخشی از این مراسم عنوان کرد: این ملت بزرگ قیام کرده و در حال استقامتند و نمی‌توان کتمان کرد که مردم تحت فشار هستند و در حال مقاومت اقتصادی هستند.

وی افزود: ظلم‌های فرهنگی که به جامعه شده تقصیر من و امثال من است که باید کار فرهنگی می‌کردیم و هرکس در راه فرهنگ زحمت کشیده دست او را میبوسم.