خودکشی ۷ روستایی در هریس از بیکاری!/ روستانشینان اهر و هریس آب آشامیدنی پیدا نمی‌کنند
خودکشی ۷ روستایی در هریس از بیکاری!/ روستانشینان اهر و هریس آب آشامیدنی پیدا نمی‌کنند
عبداللهی از خودکشی 7 نفر از اهالی یک روستا در شهرستان هریس طی یک سال اخیر خبر می‌دهد و علت آن را بیکاری و مشکلات مالی عنوان می‌کند.

بیت‌الله عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی شمس با انتقاد از عدم توجه مسئولان به نرخ بیکاری در شهرستان هریس و تبعات گسترده‌ی آن، اظهار داشت: همانطور که در مجلس نیز گفتم ۷ نفر از مردم روستای یک هزار و پانصد نفری در هریس طی یک سال اخیر به‌دلیل مشکلات مالی و فقدان کسب و کار خودکشی کرده‌اند.

وی عمده اشتغال جوانان این منطقه را کارهای ساختمانی دانست و متذکر شد: رکود حاکم بر بازار مسکن و عدم ساخت خانه‌های جدید باعث بیکاری کارگران ساختمانی شده است و آنان در تامین نان شب‌شان به مشکل خورده‌اند.

نماینده مردم اهر و هریس در تشریح محرومیت‌های اهالی روستا در این مناطق، خاطرنشان ساخت: در برخی روستاهای شهرستان آب هم یافت نمی‌شود و مردم فقط در اوایل فروردین ماه و پاییز آب دارند؛ آیا مسئولین می‌توانند چندین ماه را بدون آب سپری کنند؟ مردم برای تامین آب آشامیدنی در روستاهای بخشایش پول هنگفتی پرداخت می‌کنند.

وی از عدم ایجاد شرایط مناسب جهت کشاورزی در اهر و هریس انتقاد و با اشاره به شکست سد هریس خواستار بازسازی سریع آن و جلوگیری از ایجاد صدمات غیرقابل جبران به محیط زیست شد.

انتهای پیام/