خوابِ رسانه‌ای تراکتور مقابل آپارتاید رسانه‌ای/ عنوانِ «تجزیه‌طلب» به آذربایجانِ ایران نمی‌چسبد
خوابِ رسانه‌ای تراکتور مقابل آپارتاید رسانه‌ای/ عنوانِ «تجزیه‌طلب» به آذربایجانِ ایران نمی‌چسبد
در حال حاضر از مدیر رسانه‌ای تراکتور انتظار می‌رود به‌جای سکوت و تعلل در برابر تهاجمات رسانه‌ای، با جریان‌سازی رسانه‌ای از مردم آذربایجان در برابر مطالب کذب دفاع کند.

ورزشی شمس: ۴ روز از باری تراکتور و استقلال می‌گذرد اما حواشی این دیدار همچنان در لابلای تیتر رسانه‌هاست. حاضران در ورزشگاه یادگار امام می‌گویند اهانتی به قومیت‌ها صورت نگرفته است اما رسانه‌ها و نمایندگان کردزبان مجلس شورای اسلامی، فیلم منتشر شده از ورزشگاه مبنی بر فریادِ «ترکیه، ترکیه» گروهی از تماشاگران را توهین به کردها تلقی و آن را با عنوانِ اهانت تراکتوری‌ها به قومیت‌ها بازتاب می‌دهند.

محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور در مصاحبه‌ای که اخیراً با رسانه‌ها داشته، از هجوم رسانه‌ای به تماشاگران تراکتور و مردم آذربایجان آپارتایدِ رسانه‌ای یاد کرده است اما در برابر این آپارتاید تیم رسانه‌ای تراکتور عملکرد ضعیفی را از خود به نمایش گذاشته است.

در حال حاضر گروهی از رسانه‌ها شعار چند تماشاگر در حمایت از ترکیه را به کلِ مردم آذربایجان تعمیم داده و با ماهیگیری در این فضای غبارآلود عناوینی همچون تجزیه‌طلبی را به مردم این دیار از خاکِ ایران اسلامی نسبت می‌دهند، حال آنکه نه مردم آذربایجان تجزیه‌طلبند و نه تراکتوری‌ها ضدیتی با ارزش‌ها و قوانین دارند.

فی‌الواقع رسانه‌ها از سر تفاوتِ سلایق ورزشی، تراکتور را هدفِ حملات خود قرار داده‌اند تا در بازارِ کری‌خوانی بازی را به نفعِ خود تمام کنند اما در این کارزار ورزشی، مسایل سیاسی بر فضای فوتبالی چیره شده است که پیامدهای مثبتی درپی ندارد.

در طول انقلاب اسلامی و ماقبلِ آن، آذربایجانی‌ها اسلحه به‌دست از تمامیت ارضی ایران اسلامی دفاع کرده‌اند و مستندات تاریخی و تعداد شهدای دوران دفاع مقدس بر این امر گواهی می‌دهد. در عصر کنونی نیز آذربایجان‌شرقی جزو استان‌هایی است که بیشترین شهید مدافعِ حرم را تقدیم امنیت کشور کرده و مردم این دیار رتبه اول کمک به جبهه مقاومت را به خود اختصاص داده‌اند.

بی‌شک اگر سوءنیتی در جهت‌دهی رسانه‌ها به وقایع بازی تراکتور و استقلال نبود، در ساده‌ترین حالت آنان فریاد چند تماشاگر را حمایت هواداران از حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه تعبیر می‌کردند و منتقدِ آن نیز می‌شدند اما حق نداشتند به‌خاطر بازار گرمی، آذربایجانی‌ها را تجزیه‌طلب و این شعار را اهانت به قومیت‌ها تلقی کنند.

علی‌ایحال تراکتور و آذربایجان هدف تهاجمات رسانه‌ایست و در برهه‌ای که باید تیم رسانه‌ای تراکتور برای پاک کردن این تهمت‌ها وارد کارزار شود، واکنشی نشان نمی‌دهد تا بدخواهان به زور هم که شده، برچسب‌هایشان را به آذربایجانی‌ها بقبولانند و با این حواشی، اهانت پرسپولیسی‌ها به مادر دو شهید را به دستِ فراموشی بسپارند.

انتهای پیام/