خبری از وعده ها برای اعلام قیمت مصوب لوازم التحریر نیست/ قیمت بالای لوازم تحریر دلیل بازماندگی از تحصیل اقشار ضعیف
خبری از وعده ها برای اعلام قیمت مصوب لوازم التحریر نیست/ قیمت بالای لوازم تحریر دلیل بازماندگی از تحصیل اقشار ضعیف
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از آشفتگی بازار لوازم التحریر آن هم در فاصله ۲۰ روز مانده تا شروع سال تحصیلی، گفت: متأسفانه خبری از لوازم التحریر و دفاتر مشق دولتی با نرخ مصوب در بازار نیست و قیمت‌ها بالاتر از توان خانواده‌ها است.

به گزارش شمس، ضیاءالله اعزازی ملکی  با اشاره به نبود دفاتر مشق دولتی در بازار، عنوان کرد: متأسفانه با وجود اینکه فقط حدود ۲۰ روز تا بازگشایی مدارس فرصت باقی است اما خبری از دفاتر مشق دولتی با نرخ مصوب در بازار لوازم التحریری نیست.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی افزود: با وجود اینکه سخنگوی دولت در نشست خبری خود از اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای لوازم تحریر به منظور تنظیم این بازار خبر داد ولی خرید لوازم التحریر به دغدغه خانواده ۱۴ میلیون دانش‌آموز تبدیل شده است.

ملکی با یادآوری اینکه لوزام تحریر به دلیل قیمت بالا می‌تواند یکی از دلایل بازماندگی از تحصیل اقشار ضعیف باشد، ادامه داد: با وجود وعده‌ها ولی از اعلام قیمت مصوب لوازم التحریر و ده‌ها میلیون دفترچه‌های دولتی وعده داده شده خبری نیست.

ملکی بی توجهی به این حوزه را در راستای بی توجهی دولت به حوزه آموزش و پرورش و معرفی دیرهنگام وزیر برای این وزارتخانه در آستانه مهرماه برشمرد و گفت: نابسامانی‌های دو سال گذشته در بازار کاغذ تأثیر مستقیمی در بازار لوازم التحریر داشته و تبدیل به یکی از دغدغه‌های دانش‌آموزان، برای تامین دفاتر مشق شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: با مدیریت ضعیفی که وجود داشت، سال گذشته قیمت هر بند کاغذ دولتی که حداکثر ۱۴۰ هزار تومان قیمت داشت در بازار آزاد به ۵۰۰ هزار تومان رسید و دولت نیز برای کنترل این روند برنامه خاصی نداشت و امروز خانواده‌ها از این ناحیه دچار آسیب شده‌اند.