خانواده‌های شهدا بر یکسان‌سازی قبور شهدا اصرار داشتند/ اگر دنبال مقصرید یقه‌ی بنیاد شهید را بگیرید
خانواده‌های شهدا بر یکسان‌سازی قبور شهدا اصرار داشتند/ اگر دنبال مقصرید یقه‌ی بنیاد شهید را بگیرید
شهردار اسبق تبریز می‌گوید شخصاً مخالف یکسان‌سازی قبور شهدا بود اما بنیاد شهید این طرح را تصویب و استانداری اجرای آن را ابلاغ کرده بود، از طرفی هم خانواده شهدا با حضور در شورا جهت تسریع در اجرای طرح اصرار می‌کردند.

«علیرضا نوین» شهردار اسبق تبریز در گفت‌وگویی که با خبرنگار شمس داشت در واکنش به انتقادات وارده به وی جهت یکسان‌سازی قبور گلزار شهدای وادیرحمت در زمان تصدی شهرداری تبریز، اظهار داشت: کارفرمای این طرح بنیاد شهید بود، یعنی آنان پول را تهیه و جهت اجرای پروژه خرج می‌کردند و نقشه را نیز آنان در مرکز کشور به صورت متمرکز تهیه و جهت اجرا در سراسر کشور تصویب کردند و مختصِ تبریز نبود.

وی ادامه داد: طرح یکسان‌سازی را معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی ابلاغ کرد و سازمان عمران شهرداری تبریز بود همانند سایر پروژه‌ها برعهده سازمان عمران شهرداری تبریز قرار گرفت.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه مخالف طرح یکسان‌سازی قبور شهدا بود، خاطرنشان ساخت: شخصاً به عنوان بردار دو شهید می‌گویم دوست نداشتم قبور یکسان‌سازی شده و تابلوها حذف شوند ولی وقتی در تهران نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید اجرای این طرح را تصویب و استاندار آذربایجان‌شرقی آن را ابلاغ می‌کند، بنده می‌توانم مانع شوم؟

وی یادآور شد: طبق مستندات و فیلم‌های موجود، در آن مقطع خانواده‌های شهدا با حضور در شورای شهر نسبت به عدم اجرای طرح یکسان‌سازی قبور شهدا در تبریز معترض می‌شدند و می‌گفتند چرا سایر شهرها اجرا کرده‌اند و ما مانده‌ایم.

نوین با بیان اینکه چرا «بهزاد پروین قدس» به‌عنوان عکاس دوران دفاع مقدس در آن برهه با منِ شهردار تماس نگرفت تا مخالفت و اعتراض خود را اعلام کند، ابراز داشت: چرا آن آقا یک بار در شورا حاضر نشد تا به عنوان مخالف این طرح سخن بگوید و ساکت ماند؟ اکنون آقایان خودشان را مقدس جلوه می‌دهند.

وی اذعان کرد: در یکسان سازی قبورشهدا همه خطا کردند اما شهرداری تبریز مقصر اصلی نبود، اگر دنبال مقصرید بروید یقه بنیاد شهید و استاندار وقت را بگیرید! منم می‌گویم ای کاش طرح یکسان‌سازی صورت نمی‌گرفت صفا و باطن معنوی آن ایام باقی می‌ماند.

انتهای پیام/