خاطره‌ای شنیده نشده از آخرین تماس تلفنی شهید عدالت اکبری/ تولید کلیپ‌های تصویری برای ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی
خاطره‌ای شنیده نشده از آخرین تماس تلفنی شهید عدالت اکبری/ تولید کلیپ‌های تصویری برای ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی
نشست خبری آئین رونمایی اولین کتاب صوتی مدافعین حرم با حضور کارگردان این اثر، مادر شهید عدالت اکبری، رئیس سازمان بسیج هنرمندان و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش شمس، نشست خبری آئین رونمایی”مرغ سحر” نخستین کتاب صوتی مدافعین حرم با حضور رئیس سازمان بسیج هنرمندان، کارگردان این اثر و مادر شهید صادق عدالت اکبری برگزار شد.

حامد شبخیز در این مراسم عنوان کرد: در سومین روز شهادت صادق عدالت اکبری فکر این کتاب رقم خورد و تا چهلمین روز بیش از ۱۵۰ خاطره جمع آوری و آماده شد اما به دلیل طولانی شدن زمان مجوز و… در هفته هنر انقلاب سال ۹۶ رونمایی و به چاپ دوم رسید.

وی ادامه داد: این هشتمین کتاب صوتی است که در یک سال گذشته کار شده و بناست این اثر صوتی در هزار نسخه چاپ و در کتابفروشی‌ها همراه با کتاب “مرغ سحر” پخش شود.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان در خصوص نحوه پخش این کتاب صوتی گفت: در خصوص این اثر و دیگر آثاری که برای شهدا کار می‌شود، چشمداشت مالی وجود ندارد و با کمترین هزینه این اثر پخش خواهد شد اما اپلیکیشن موبایلی نیز در حال طراحی است تا تولیدات فرهنگی از آن طریق منتشر شود.

در ادامه این جلسه مهدی لطفی آزاد در تشریح خاطراتی در طول این کار عنوان کرد: در هیئات از مصیبت‌های حضرت رباب (ع) شنیده بودیم اما در این کار این کتاب و شنیدن خاطرات معنی مادر را درک کردیم؛ اینکه مادری فرزندش را بدرقه به سفری بی بازگشت، کند و بسیار هم خوشحال باشد که فرزندش را در راه دین می‌دهد مصداق واقعی حضرت رباب بود.

وی ابراز داشت: کتاب صوتی مرغ سحر در دو گروه حرفه‌ای و گویش اولی‌ها ضبط شد و با اینکه بنا بود با ۳۰ گوینده کار شود اما همه گلایمند شدند که چرا ما نیستیم و به همین دلیل تعداد گوینده‌ها به ۴۵ نفر رسید.

کارگردان کتاب صوتی مرغ سحر ادامه داد: کار این کتاب صوتی سه روز پیش از ماه رمضان آغاز و در نزدیک به ۴ ساعت تولید شد البته اگر امکان کار وجود داشته باشد این کتاب صوتی قطعا در قالب کلیپ‌های تصویری پخش خواهد شد.

وی زمان رونمایی از این اثر را ۲۲ خرداد اعلام کرد و گفت: ساعت ۱۰ در سالن شهریار دانشگاه آزاد این کتاب صوتی که در قالب سی دی و به زبان فارسی تولید شده رونمایی و در کنار آن نیز چاپ دوم کتاب رونمایی خواهد شد.

لطفی با نوید خبری خوش در خصوص کار فرهنگی برای شهدای دفاع مقدس استان عنوان کرد: به درخواست و سفارش مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان‌شرقی پروژه‌ای به نام “پلاک” به ما سپرده شده که زندگینامه و وصیتنامه ۱۰ هزار شهید استان در قالب آیتم تصویری طی ده روز آینده آماده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: کار بعدی که قرار است در قالب کتاب صوتی اما متفاوت‌تر انجام شود مربوط به شهید حامد جوانی است.

در ادامه حکیمه غفوری با بیان خاطره‌ای از شهد عدالت اکبری اظهار داشت: در دانشگاه آذرشهر مراسمی برگزار می‌کردند و بنده در راه بازگشت ناراحت و دلگیر با صادق دردِ دل می‌کردم و می‌گفتم به یاد ما نیست.

وی خاطرنشان کرد: همان شب خواب دیدم در مدرسه‌مان درها بسته شده و همه داخل سالن مانده‌اند و بنده بیرون هستم، صادق با لبخندی که روی لب داشت سعی می‌کرد در را باز کند؛ نهایتاً او در را باز و همه را آزاد کرد اما خودش محو شد.

مادر شهید عدالت اکبری با بیان اینکه تعبیر آن خواب نشان می‌داد سر صادق برای گره‌گشایی از امور مردم گرم است، تصریح کرد: شهدا دست مردم را می‌گیرند و شاید هفته‌ای یک بار می‌شنوم که مشکل افراد با توسل به شهید عدالت حل شده است.

وی با اشاره به آخرین تماس تلفنی شهید صادق عدالت‌اکبری با ابوی شهید حامد جوانی در روز پدر، ابراز داشت: پدر شهید جوانی نقل می‌کند از صادق پرسیدم کی می‌آیی و شهید عدالت پاسخ داد یک عده این هفته و عده ‌ای دیگر هفته آینده می‌آیند و اکنون کنار حامدم!

غفوری با بیان اینکه ایشان ۱۳ رجب تماس گرفته بودند و ۱۵ رجب شهید شدند، یادآور شد: پدر شهید جوانی نقل می‌کرد وقتی خبر شهادت را شنیدم و مکالمه را مرور کردم یادم آمد که شهید عدالت نگفت می‌آیم بلکه گفت عده‌ای می‌آیند و در کنار حامدم در حالیکه ایشان در حلب شهید شده بود و شهید جوانی در ادلب.

انتهای پیام/