حواشی فوتبال را به کل مردم آذربایجان تعمیم ندهید/ مسئولان به وظایف‌شان در قبال زلزله‌زدگان عمل کنند
حواشی فوتبال را به کل مردم آذربایجان تعمیم ندهید/ مسئولان به وظایف‌شان در قبال زلزله‌زدگان عمل کنند
آل‌هاشم گفت: اینکه در جمعیت چند هزار نفر چند نفر بخواهد تخلف کند، نباید تسری به کل داد

به گزارش شمس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمدعلی آل‌هاشم» امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه و در جمع باشکوه مردم نمازگزار مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز به برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران اشاره و اظهار کرد: با پایان سومین فرصت ۶۰ روزه ایران به طرف‌های مقابل برجام، گام چهارم آغاز شد و جمهوری اسلامی ایران بیش از این در پاسخ به بدعهدی‌های طرف‌های مقابل، طی سه مرحله اقدام به کاهش تعهدات هسته‌ای خود کرده است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی سه‌شنبه، ۱۴ آبان رسما از آغاز گازدهی به سانتریفیوژها در تاسیسات هسته‌ای فردو خبر داد تا بدین ترتیب گام چهارم هسته‌ای را بردارد، افزود: طبق معاهده برجام بیش از ۱۰۰۰ سانتریفیوژ در فردو داریم که در برجام قرار بود که بچرخد ولی گاز داده نشود ولی در راستای کاهش تعهدات برجامی گازدهی به آنها آغاز شد.

امام جمعه تبریز توضیح داد: براساس برجام ایران می‌بایست براساس برنامه بلند مدت خود ۱۵ سال فعالیت‌های غنی‌سازی اورانیوم از جمله تحقیق و توسعه تحت نظارت پارلمانی صرفا در غنی‌سازی نطنز انجام دهد و سقف غنی‌سازی را تا ۳/۶۵ درصد نگه دارد همچنین در فردو نیز از هرگونه غنی‌سازی و تحقیق و توسعه خودداری کرده آن را به یک مرکز هسته‌ای، فیزیکی و فناوری تبدیل کند.

وی ادامه داد: جالب این است که انگلیس و دیگر طرف‌های برجام، ایران را به دلیل تعهداتش و کاهش تعهداتش سرزنش کرده‌اند ولی به حول و قوه الهی مردم قهرمان به وظیفه خود عمل کرده و گام چهارم در رابطه با کاهش تعهدات برجامی را برخواهند داشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با قدردانی از قوه قضائیه بابت رسیدگی به پرونده قطار تبریز به مشهد گفت: بعد از سفر پربرکت رئیس قوه قضائیه به تبریز، مشکلات مطرح شده از جمله عدم رسیدگی به پرونده سانحه قطار تبریز به مشهد بود که آقای رئیسی بلافاصله بعد از بازگشت به تهران، دستور رسیدگی ویژه برای رسیدگی به پرونده سانحه قطار تبریز را داد که رای صادر شد.

امام جمعه تبریز از سخنگوی قوه قضائیه، آقای اسماعیلی در واکنش مناسب به موضوع حواشی فوتبال تبریز قدردانی کرد و خاطرنشان ساخت: واکنش او بسیار جالب بود و گفت که اینکه در گوشه‌ای چند نفر اقدامی انجام دهد باید با چند نفر برخورد کنیم و نباید ربط به همه مردم آذربایجان دهیم زیرا آذربایجان در زمره دلداگان کشور هستند.

وی ادامه داد: اینکه در جمعیت چند هزار نفر چند نفر بخواهد تخلف کند، نباید تسری به کل داد زیرا آذربایجان در صحنه‌های مختلف وفاداری خود به امام رحمت‌الله و رهبری و کشور را نشان داد و اجازه تفرقه به دشمن را نمی‌دهد؛ دشمن بیاید و ببیند که مردم آذربایجان چگونه وفادار به نظام و اسلام است و آماده جانبازی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به زلزله صبح امروز آذربایجان‌شرقی گفت: در چند روستای میانه و مخصوصا روستایی ورنکش که ۵ نفر به رحمت خدا رفتند و در روستاهای مختلف نیز گزارش شده است که ۳۰ تا ۵۰ درصد روستا تخریب شده و حیوانات تلف شده‌اند ولی الحمدالله مسوولان پا در رکاب هستند و امیدواریم مسوولان ذیربط به نحو احسن به وظایف خود عمل کنند و اگر نیاز به کمک مردم باشد، اطلاع‌رسانی کنند.

وی با اشاره به تذکر انتخاباتی طبق روال هر هفته گفت: نماینده باید انتقادپذیر باشد زیرا اگر نماینده‌ای را انتخاب کرده و به مجلس فرستادیم ولی هیچ توجهی به انتقاد، پیشنهاد سازنده توجه نکند یعنی یک ایراداتی شامل این فرد می‌شود.

آل‌هاشم افزود: نماینده باید از برای انجام تکلیف الهی باشد و نه برای رضایت مردم و خوشایند مردم باشد زیرا همه مامور به ادای تکلیف الهی هستیم به طوریکه شاید نماینده‌ای باشد که هدفش ادای تکلیف الهی نباشد و صرفا راضی ساختن مردم به هر نحوی باشد که این موارد را در زمان انتخابات بیشتر می‌بینیم.

انتهای پیام/