حوادث ناشی از کار در استان افزایش یافته است/ مرگ ۱۹ کارگر در دو ماهه اول سال
حوادث ناشی از کار در استان افزایش یافته است/ مرگ ۱۹ کارگر در دو ماهه اول سال
مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: 19 نفر طی دو ماهه امسال بر اثر حوادث ناشی از کار در استان جان خودرا از دست دادند.

به گزارش شمس، علی صفایی‌فرد امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ۱۹ نفر طی دو ماهه اول امسال بر اثر حوادث ناشی از کار در استان آذربایجان شرقی جان خود را از دست دادند که همگی آن‌ها مرد بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان خاطرنشان ساخت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۹ نفر بود به ۱۹ نفر افزایش یافته است.

صفایی فرد علت فوت این افراد را به این صورت تشریح کرد که ۱۰ نفر به علت سقوط از بلندی، ۴ نفر براثر برخورد جسم سخت، ۳ نفر براثر برق گرفتگی و یک نفر نیز بر اثر سوختگی و یک نفر نیز به علت خفگی جان خود را از دست داده‌اند.

وی اضافه کرد: درطی این مدت تعداد ۱۴۷ نفر نیز بر اثر مصدومیت ناشی از حوادث کار به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۵ نفر زن و بقیه مرد بودند.

این مقام مسئول یادآور شد: در اردیبهشت امسال نیز ۱۱ نفر به علت حادثه کاری فوت کرده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن که ۹ نفر بود ۳ نفر افزایش داشته است. همچنین طی این مدت ۱۰۰ نفر نیز به علت مصدومیت حوادث کاری به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که چهار نفر از آنها زن بودند؛ این آمار نسبت به مدت مشابه در سال۹۸ کاهش ۲۴ درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی افزود: تعداد کل فوت شدگان حوادث کاری در سال ۹۸ برابر با ۷۸ نفر بود که ۲۵ نفر از آنان زن و بقیه مرد بودند.

انتهای پیام/