جنگ تحمیلی نشان داد که ابر قدرتها از ایران می‌ترسند/تامین امنیت پایدار یکی از دستاوردهای مقاومت مردم بود
جنگ تحمیلی نشان داد که ابر قدرتها از ایران می‌ترسند/تامین امنیت پایدار یکی از دستاوردهای مقاومت مردم بود
امام جمعه تبریز گفت:جنگ تحمیلی نشان داد که ابر قدرتها از ایران می‌ترسند. این جنگ اگرچه هزینه‌های مادی و معنوی زیادی برای ما ایجاد کرد اما تبلور غیزت مردم بود.

به گزارش شمس،حجت الاسلام والمسلمین «سید محمدعلی آل هاشم» امام جمعه تبریز امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح در تبریز اظهار داشت: زمان جنگ تحمیلی حضور جانانه ارتش و سپاه در عرصه دفاع مقدس تمام معادلات عراق و صدام را تغییر داد.

وی دومین فرهنگ عینی دفاعی در دوران دفاع مقدس را شکل‌گیری بسیج نامید و عنوان کرد: عضوگیری در مساجد و حضور در جبهه‌ها موجب تقویت قوای دفاعی و ایجاد روحیه ایثار و تقوا شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه زمان جنگ تحمیلی در روستاها و شهرها، امنیت روانی و فیزیکی بدون هیچ هزینه‌ای تامین شد، تاکید داشت: ۸ سال دفاع مقدس شکوفایی استعدادها بود و ثابت کرد ابر قدرت‌ها از ایران می‌ترسند.

وی اذعان کرد: این جنگ اگرچه هزینه‌های مادی و معنوی زیادی برای ما ایجاد کرد اما تبلور غیرت مردم بود؛ دفاع مقدس دفاع از خاک نبود بلکه دفاع از ارزش‌ها، آرمان‌ها و در یک کلمه عمل به تکلیف الهی بود.

آل‌هاشم با اعلام اینکه آثار غیرت و مقاومت مردم در جبهه مقاومت را می‌توان در یمن، سوریه و عراق مشاهده کرد، افزود: دفاع مقدس ظرفیت و قابلیت عظیم مدیریت منحصر به‌فرد نظام دینی یعنی ولایت فقیه را به نمایش گذاشت.

وی بیان کرد: باید به خانواده معظم شهیدان عرض ارادت و اخلاص خود را تقدیم کرد که چنین فرزندانی تربیت کردند.

امام جمعه تبریز با اعلام اینکه امروز در ایران همه مردم و مسئولین یک صدا هستند و این صدای مقاومت است، یادآور شد: رهبر انقلاب فرمودند مسؤولان یک صدا هستند و با آمریکا در هیچ سطحی مذاکره نمی‌شود؛ ملت ما در جمهوری اسلامی، با عزت، شرافتمندانه، انقلابی و شجاعانه حرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: اولین بروز آشکار دفاعی حضور ارتش و سپاه در برابر نظامیان بعثی و شکل‌گیری بسیج همگانی مردمی بود که حضور در پایگاه‌های بسیج و داخل شهرها به مرزهای دفاعی تبدیل شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ابراز داشت: مقاومت مردم ایران را در این روزها در میدان‌های عراق و سوریه و لبنان به روشنی می‌توانیم ببینیم.

وی اضافه کرد: امروز پس از گذشت چهل سال از حیات افتخارآمیز مردم، ملت نه تنها خنجر تحریم اقتصادی را با شمشیر تولید و خوداتکایی شکستند بلکه شمشیر مقاومت را از غلاف خارج کرده و در سرتاسر مرزهایی جغرافیایی و حتی منطقه فرود آوردند.

انتهای پیام/