جمع‌آوری سگ های بلاصاحب در تبریز صرفا با آمپول بیهوشی انجام می‌شود
جمع‌آوری سگ های بلاصاحب در تبریز صرفا با آمپول بیهوشی انجام می‌شود
معاون خدمات شهری شهرداری تبریز گفت: زخمی شدن سگ بلاصاحب مربوط به عملیات زنده گیری شهرداری نیست.

به گزارش شمس، محمدرضا قربانیان تبریزی در واکنش به انتشار فیلم مجروحیت یک سگ در حین انجام وظیفه نیروهای خدمات شهری منطقه پنج، گفت: شهرداری تبریز مدتی است، زنده گیری سگ های بلاصاحب را به درخواست شهروندان و در جهت افزایش امنیت روانی و سلامت جامعه در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: در همین راستا امروز نیروهای خدمات شهری منطقه ۵به درخواست اهالی منطقه رشدیه در محل حاضر شده و عملیات بیهوش سازی را انجام دادند.

وی افزود: پس از انتشار این خبر و با توجه به بررسی های میدانی صورت گرفته از طرف این معاونت، مشخص شد در واقع زخمی شدن این سگ به هیچ وجه ناشی از شلیک آمپول بیهوشی از جانب نیروهای خدمات شهری شهرداری نبوده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تبریز یادآور شد: زنده گیری سگ های بلاصاحب به وسیله آمپول بیهوشی، یکی از رایج ترین و سالم ترین راه های جمع آوری سگ هاست که بدون کوچک ترین آسیبی این اقدام را برای ماموران شهرداری میسر می سازد و شهرداری تبریز به دلیل اینکه آسیبی به سگ های بلاصاحب وارد نشود، برای خرید تجهیزات مورد نیاز هزینه‌ی قابل توجهی متحمل می شود.

قربانیان اضافه کرد: سگ های جمع آوری شده پس از رفع اثرات داروی بیهوشی خارج از شهر رهاسازی می شود.

وی بیان کرد: متاسفانه عده ای جوسازی های منفی انجام می دهند و قطعا پیگیری حقوقی این موضوع، اختیار قانونی شهرداری تبریز است.