جریمه ۴.۷ میلیارد ریالی برای تخلف در فروش تجهیزات اینترنتی در تبریز
جریمه ۴.۷ میلیارد ریالی برای تخلف در فروش تجهیزات اینترنتی در تبریز
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان‌شرقی از جریمه ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریالی برای گران‌فروشی و عرضه خارج از شبکه شرکت تجهیزات اینترنتی وایرلس (بدون سیم) در تبریز خبر داد.

سید احد یوزباشی روز یکشنبه به ایرنا گفت: با شکایت سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز که اقدام به خرید تجهیزات اینترنت وایرلس جهت نصب در ۲۲ پارک کلان شهر تبریز کرده است بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت و طی استعلام مشخص شد که این تجهیزات فروخته شده قیمت نجومی و تفاوتی فاحش با مبلغ واقعی دارد و تعدادی دیگر نیز ممنوعه و فاقد مجوز از سازمان تنظیم مقررات رادیوئی است.

وی اعلام کرد: پس از تشکیل پرونده و بررسی های لازم توسط کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و کارشناس رسمی دادگستری، گرانفروشی و تقلب در فروش کالاهای منطبق با قرارداد محرز شد.

یوزباشی با بیان اینکه اظهارات و دفاعیات متهم بلاوجه بوده و تاثیری در رفع اتهام وی نداشت، افزود: ارزش ریالی کل تجهیزات نزدیک به ۸۰۰ میلیون ریال ارزیابی شده است که میزان تخلف در قالب گران فروشی و تقلب در کسب به واسطه فروش تجهیزات ممنوعه و غیرمجاز ۵۰۰ میلیون ریال می باشد.

وی اظهار کرد: متهم طبق قانون تعزیرات حکومتی از حیث تخلف گران فروشی و عرضه خارج از شبکه در مجموع به پرداخت مبلغ ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال جریمه در حق صندوق دولت محکوم شد.

یوزباشی گفت: رأی صادره قطعی بوده و در شعبه اجرای احکام اداره کل تعزیرات حکومتی استان در حال اجرا می باشد.