جریانات سیاسی مشروعیت و مقبولیت دولت را زیر سوال نبرند/ مردم را بدبین کنید خودتان هم می‌بازید!
جریانات سیاسی مشروعیت و مقبولیت دولت را زیر سوال نبرند/ مردم را بدبین کنید خودتان هم می‌بازید!
رحمانی فضلی می‌گوید قدرت در ایران به انتخاب مردم در دست جریانات سیاسی مختلف می‌افتد و به‌خاطر رقابت جناحی نباید نهادی را که شاید فردا در دست خودمان باشد زیر سوال ببریم.

به گزارش خبرنگار شمس، «عبدالرضا رحمانی فضلی» ظهر امروز در مراسم گرامیداشت شهدای هفته دولت در تبریز، اظهار داشت: همواره در کارهایمان سعی می‌کنیم شهدا را ملاک قرار دهیم و با برگزاری چنین یادواره‌هایی مقصدمان را فراموش نکنیم.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی و مجاهدت‌های مومنین در طول این ۴۰ سال به پیشرفت‌های فراوانی دسته یافته‌ایم؛ زمان جنگ یک کیسه دلار می‌بردیم تا چند موشک بخریم و اکنون به قدرتی دست یافته‌ایم که دشمنان از ترس و حسدشان می‌گویند چرا موشک‌هایی با برد بالای ۲ هزار کیلومتر می‌سازید.

وزیر کشور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران نقشه‌های دشمنان را ناکام گذاشته است، خاطرنشان ساخت: اگر آمریکا با ایران دشمنی دارد به‌خاطر این است که نتوانست یمن را در عرض ۲ هفته و سوریه را در مدت ۲ ماه فتح کند.

وی ادامه داد: آنان می‌خواستند در لبنان مستقر شوند و عراق را به دست آورند اما ایران اسلامی مانع تحقق اهداف‌شان شد.

رحمانی فضلی با اشاره به نبود دولت به معنای واقعی تا قبل از انقلاب اسلامی، یادآور شد: قبل از مشروطیت، حکام در نقطه‌ی مرکزی با اتکاء به زور و قدرت، بر مردم حکومت می‌کردند؛ اداره‌ی مملکت طی رابطه‌ای یک‌طرفه صورت می‌گرفت که مبتنی بر استبداد بود و حکام مشروعیت و مقبولیتی هم نداشتند

وی اضافه کرد: بعد مشروطیت، به‌ظاهر انتخابات برگزار می‌شد اما کاملاً تشریفاتی بود و با فریب و عدم توجه به خواست مردم، فرد مدنظر خود را انتخاب می‌کردند.

وزیر کشور با اعلام اینکه قبلِ انقلاب اسلامی، مردم به دولت‌ها اعتماد نداشتند، ابراز داشت: ملت نه‌تنها از دولت اطاعت نمی‌کرد بلکه پرداخت مالیات را هم حرام می‌دانست.

وی علت عقب‌افتادگی تاریخی ایران را در زمان طاغوت، فقدان دولت و عیاشی حکام خواند و عنوان کرد: در شرایطی که اروپایی‌ها درصدد اختراع‌های نوین بودند و به مرور زمان پله‌های پیشرفت را طی می‌کردند شاهان ایران به فکر تعداد زنان حرم‌سراهایشان بودند.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه عدم کارآمدی دولت، مشروعیت آن را زیر سوال می‌برد، اذعان داشت: رسانه‌های خارجی ایرادِ یک نماینده، مسئول دولتی، نظامی و… را متوجه نهادها می‌کنند و کل مجموعه را زیر سوال می‌برند تا میان مردم بی‌اعتمادی ایجاد کنند و متاسفانه در داخل نیز به خاطر بغض‌ها، ناآگاهی و رقابت‌های سیاسی، عده‌ای راهِ رسانه‌های خارجی را می‌روند.

وی متذکر شد: اگر مجلس، دولت و قوه‌قضائیه هر روز کوبیده شوند، مشروعیت و مقبولیت‌شان زیر سوال می‌رود، امروز روحانی رئیس‌جمهور است و فردا فردی از یک جریان سیاسی دیگر دولت را در اختیار می‌گیرد اما اگر مردم را به دولت بدبین کنیم همه جریانات بازنده می‌شوند.

وزیر کشور از منتقدین خواست وقتی زخم‌های دولت را می‌بینند به دنبال درمان آن باشند نه تشدید زخم و خونریزی‌اش.

وی افزود: تمامی دولت‌ها ضعف‌هایی دارند و ایدئولوژی‌های مختلف همچون لیبرالیسم و کمونیسم نتوانسته‌اند مشکلات جهان را حل کنند لیکن ما پیرو آن ایدئولوژی هستیم که خداوند امر کرده است.

انتهای پیام/