جذب مهاجم شش دانگ برای نوک خط حمله تراکتور، واجب تر از نان شب!
جذب مهاجم شش دانگ برای نوک خط حمله تراکتور، واجب تر از نان شب!
ساسان انصاری تک مهاجم این روزهای اردوی تراکتور در ترکیه است و این تیم به جذب یک مهاجم تمام کننده با کیفیت نیاز دارد.

به گزارش شمس، محمدرضا آزادی جوان و ساسان انصاری که گاه به عنوان وینگر چپ نیز به کار گرفته می‌شود، دو مهاجم تراکتور مدل ۹۸ است که با حضور آزادی در اردوی تیم ملی امید، دنیزلی در اردوی ارضروم تنها انصاری را به عنوان مهاجم در اختیار دارد.

داشتن مهاجم تمام کننده یکی از اصلی ترین فاکتورهای مورد نیاز برای موفقیت یک تیم در طول فصل به شمار می‌رود؛ چرا که این وظیفه مهاجم است که زحمات سایر بازیکنان را با زدن ضربه آخر به نتیجه برساند و چه بسا اگر بی‌نظمی‌ها‌ی استوکس و اروین در فصل گذشته نبود، تراکنور جام قهرمانی لیگ هجدهم را بالای سر می‌برد.

دنیزلی که مربی کار کشته‌ای در فوتبال جهان به شمار می رود، به خوبی می‌داند که جذب مهاجم خوب از نان شب هم برای تیمش واجب‌تر است و باتوجه به علاقه‌ی مهاجمان خوب کشورمان نظیر مهدی طارمی، کریم انصاری فرد، کاوه رضایی و رضا قوچان نژاد به ادامه دادن فوتبالشان در لیگ‌های اروپایی، تراکتوری‌ها چاره‌ای جز جذب مهاجمان خارجی ندارد.

البته بازار نقل و انتقالات خارجی نیز شرایط خاصی را دارد و باتوجه به قیمت ارز، یک مهاجم شش دانگ خارجی قیمت هنگفتی دارد که همین موضوع کار را برای تیم‌های ایرانی سخت کرده است؛ با این حال، مصطفی دنیزلی به همراه مدیران باشگاه تراکتور در استانبول با بیش از ۵۰ بازیکن خارجی پای میز مذاکره نشستند تا شرایط آنان را از جنبه‌های مختلف مورد ارزیابی قرار داده و بهترین تصمیم را بگیرند که گفته می‌شود دو مهاجم خوب و گلزن از بین این بازیکنان انتخاب شده و به زودی به تمرینات تراکتور در ترکیه اضافه خواهند شد.

تراکتوری‌ها که از اتفاقات استوکس و اروین درس گرفته‌اند، این‌بار برای محکم‌کاری شرایط روحی و اقلیمی بازیکنان را هم مورد ارزیابی قرار می‌دهند تا نفرات جذب شده بتوانند خودشان را با شرایط زندگی در تبریز و فعالیت در تیم تراکتور وفق دهند که به نظر می رسد همین موضوع روند جذب بازیکن خارجی را کمی طولانی کرده است.

طی چند روز گذشته رسانه‌های داخلی از مذاکره تراکتور با کی‌روش استنلی بازیکن فصل گذشته سپاهان خبر داده بودند که گویا چنین مذاکره‌ای انجام نشده و دنیزلی علاقه‌ای به سبک بازی این مهاجم بلند قد ندارد و بر اساس گفته مدیریت باشگاه تراکتور، این تیم به دنبال جذب بازیکنانی است که سابقه فعالیت در لیگ ایران را ندارند.

  • نویسنده : فرشید رئوفی