جای خالی المان‌های فرهنگی در شهر جدید سهند/ مسئولان برای زیباسازی خیابان‌های مهر دست به کار می‌شوند؟
جای خالی المان‌های فرهنگی در شهر جدید سهند/ مسئولان برای زیباسازی خیابان‌های مهر دست به کار می‌شوند؟
با وجود افزایش ساکنان شهر جدید سهند و آغاز روزشمار افتتاح اتوبان تبریز_سهند، این منطقه از آذربایجان‌شرقی همچنان از فقدان برخی ملزومات رنج می‌برد.

به گزارش شمس، طی ماه‌های اخیر تعداد ساکنان شهر جدید سهند روند رو به رشدی را طی می‌کند و با توجه به ادامه ساخت و سازها و افزایش قیمت مسکن، اشخاص زیادی به ویژه زوج‌های جوان درصدد خرید خانه در چند کیلومتری تبریز هستند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد با افتتاح جاده تبریز سهند و کاهش زمان طی مسافت بین این دو شهر آذربایجان‌شرقی، در کنار افزایش قیمت مسکن، تعداد ساکنان سهند نیز روند صعودی به خود می‌گیرد و در چنین شرایطی تکمیل زیرساخت‌هایی همچون بیمارستان و افزایش تعداد پارک‌ها و مراکز تجاری و خدماتی شهر بیش از هر زمان دیگری ضروری است.

علی‌رغم احداث شهر جدید سهند با اصولِ مدرن شهرسازی و زیبایی بصری آن در قیاس با سایر شهرستان‌های استان، این شهر جدیدالاحداث با فقدان المان‌های فرهنگی و بصری روبروست و متولیان امر در طول سال‌های اخیر زیباسازی شهری را مورد توجه قرار نداده‌اند.

در وهله‌ی اول شهرداری سهند بایستی برای زیباسازی خیابان‌ها با نصب المان‌ها کمک کند و در گام دوم سایر نهادهای فرهنگی، داشته‌های تاریخی آذربایجان را که بخشی از آن نیز رشادت شهداست، در این شهر پیاده نمایند.

انتهای پیام/