جان باختن ۶۱ نفر در آذربایجان‌شرقی بر اثر حوادث کاری
جان باختن ۶۱ نفر در آذربایجان‌شرقی بر اثر حوادث کاری
مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی از جان باختن 61 نفر بر اثر حوادث ناشی از کار وافزایش 9 درصدی آمار جان باختگان در استان خبر داد.

 به گزارش شمس، آرتین کمالی در خصوص حوادث ناشی از کار اظهار داشت: در طی سال ۹۷ تعداد ۶۱ نفر بر اثر حوادث ناشی از کار در استان جان خود را از دست دادند که از این تعداد یک نفر زن و بقیه مرد بودند.

وی گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه (سال ۱۳۹۶) حدود ۹ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل  پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی افزود: طی این مدت تعداد یک هزار و ۳۰۶ نفر نیز بر اثر مصدومیت ناشی از حوادث کار به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۴۰ نفر زن و یک هزار و ۱۷۸ نفر مرد بودند.

وی اضافه کرد: تعداد مصدومان حوادث کاری طی سال ۹۶ یک هزار و ۳۳۲ نفر بود که این آمار درسال ۹۷ حدود ۲ درصد کاهش یافته است.

کمالی گفت: طی اسفند سال گذشته تعداد ۹ نفر به علت حادثه کاری فوت کرده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن پنج نفر افزایش داشته است.

مدیرکل  پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی عنوان کرد: همچنین ۹۱ نفر نیز به علت مصدومیت حوادث کاری در اسفند ۹۷ به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این آمار نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۶ درصدی را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: تعداد کل فوت شدگان حوادث کاری در سال ۹۶ برابر با ۶۷ نفر بود که یک نفر از آنان زن و بقیه مرد بودند، تعداد کل مصدومان حوادث کار نیز در سال ۹۶ برابر با یک هزار و ۳۳۲ نفر بود که از این تعداد ۳۴ نفر زن و یک هزار و ۲۹۸ نفر مرد بودند.