ثبت نام ۱۳۶ نامزد انتخاباتی در آذربایجان شرقی/ ورود ۱۹ زن به عرصه
ثبت نام ۱۳۶ نامزد انتخاباتی در آذربایجان شرقی/ ورود ۱۹ زن به عرصه
استاندار اذربایجان شرقی از ثبت نام ۱۳۶ نامزد انتخاباتی در سطح استان تا امروز خبر داد.

به گزارش شمس، محمدرضا پورمحمدی قبل از ظهر چهارشنبه با حضور در محل ثبت نام نامزدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در تبریز گفت: تا امروز ثبت نام نامزدها در تمامی حوزه ها به صورت مطلوب و به خوبی انجام گرفته و مشکل خاصی از بابت ثبت نام نامزدها در هیچ حوزه ای وجود نداشته است.

وی از ثبت نام ۱۳۶ نامزد انتخاباتی در سطح استان تا امروز خبر داد و گفت: از این تعداد ثبت نام ۶۵ نفر در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر بوده است.

پورمحمدی از افزایش ۲۰ درصدی تعداد نامزدهای ثبت نام شده در کل کشور خبر داد و گفت: علت این افزایش تعداد نامزدها را می توان افزایش جمعیت جوان فارغ التحصیلان دانشگاهی دانست که هماهنگ با کشور پیش بینی می شود تعداد نامزدهای استان نیز  رو به افزایش باشد.

وی در خصوص تعداد زنان کاندید نیز گفت: تاکنون در سطح استان ۱۹ زن و در تبریز نیز ۹ زن در انتخابات مجلس ثبت نام کرده اند.

پورمحمدی افزود: گروه سنی بین ۳۵ تا ۴۵ بیشترین فراوانی را بین نامزدها تشکیل داده است.

استاندار آذربایجان شرقی روند ثبت نام نامزدهای انتخاباتی را مطلوب ارزیابی کرده و گفت: امیدواریم در  سه روز پایانی تعداد ثبت نام کننده‌ها افزایش یابد و افرادی که تمایل به شرکت دارند روند ثبت‌نام خود را  به روز آخر موکول نکنند.

وی ادامه داد: دستگاه های نظارتی، نظارت های لازم را بر روی تبلیغات نامزدها و عدم تخلف از سوی آن ها انجام می دهند.

پورمحمدی افزود: همانطور که امام جمعه محترم تبریز نیز در خطبه‌های نماز جمعه اشاره کردند، افرادی  که هزینه های آنچنانی صرف می کنند، قطعا نماینده خوبی نخواهند بود.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: البته این سخن به معنی ممنوع بودن تبلیغات برای نامزدها نیست بلکه صرف هزینه تبلیغات به صورت معقول و تنها برای شناساندن خود به مردم و ارائه برنامه‌ها یک موضوع عادی است.