تیم‌های حاضر در تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری آذربایجان معرفی شدند
تیم‌های حاضر در تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری آذربایجان معرفی شدند
با برگزاری آئین افتتاحیه سی و چهارمین تور دوچرخه‌سواری آذربایجان که با قرائت پیام وزیر ورزش و جوانان همراه بود، تیم‌های حاضر در این دوره معرفی شدند و اسامی رکابزنان تیم‌ها اعلام شد.

به گزارش شمس، ۱۴ تیم از ۱۰ کشور در این دوره از تور شرکت دارند که کشور ایران ۴ تیم، مالزی ۲ تیم و کشورهای روسیه، قزاقستان، بحرین، آفریقای جنوبی، هنگ کنگ، چین، بلاروس و بلژیک هر کدام یک تیم به این دوره از مسابقات معرفی کردند.

سی و چهارمین تور بین المللی دوچرخه سواری ایران – آذربایجان از ۱۰ تا ۱۴ مهرماه در جاده های استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل برگزار می شود.

اولین مرحله این تور از ساعت ۱۰ صبح فردا از محل سازمان سیما، منظر و فضای سبزشهری شهرداری در پارک ائل گولی تبریز آغاز می شود و دوچرخه ‌سواران مسیر ۱۴۸ کیلومتری تبریز- منطقه آزاد ارس را طی کرده و در مقابل هتل امپریال جلفا، واقع در جاده کلسیا به خط پایان خواهند رسید.

ورزشکاران در مرحله دوم، مسیر ۱۸۰ کیلومتری منطقه آزاد ارس به خوی را طی کرده و در پارک ملت پایان می ‌دهند و در مرحله سوم، مسیر ۱۶۳ کیلومتری ارومیه به تبریز را رکاب زده و در محل کوه عون ‌بن ‌علی تبریز جنب داغ ‌گولی به پایان می ‌رسانند.

همچنین دوچرخه سواران در مرحله چهارم مسیر ۱۹۸ کیلومتری تبریز به سرعین را استارت زده و در محل مقابل مجتمع آبدرمانی ایرانیان به پایان ‌می‌ رسانند که در مرحله پنجم و آخر این تورنمت، مسیر ۱۸۸ کیلومتری سرعین- تبریز را بازگشته و در مقابل لاله‌ پارک تبریز به خط پایان می رسند.

امسال ورزشکاران ۸۷۷ کیلومتر در مجموع رکاب می‌ زنند و در پایان هر مرحله همراه با اهدای جوایز نفرات برتر، چهار پیراهن طلایی(نفر اولی که با کمترین زمان به خط پایان رسیده)، سفید(جوان ‌ترین رکابزنی که به خط پایان رسیده و زیر ۲۵ سال است)، سبز(برنده امتیازی) و قرمز با نقاط سفید(نفر اولی که زودتر از همه مسیر سخت کوهستان را به پایان رسانده) اهدا می‌ شود.

در پیام وزیر ورزش و جوانان به این تور آمده است: تور نیمه حرفه ای دوچرخه سواری ایران – آذربایجان با ۳۴ سال سابقه در آستانه رشد و حرکت به سمت حرفه ای شدن است.

مسعود سلطانی فر می افزاید: این تور پشتوانه خوبی برای برای رشته دوچرخه سواری است و زمینه کسب تجربیات بیشتر توسط ورزشکاران کشورمان را فراهم می کند.

وی امیدواری کرده است: ورزشکاران، مربیان و سرپرستان با داشتن تجربه ای خوب در این دوره از تور، برای بهره مندی هرچه بیشتر از این مسابقات براساس قوانین و پروتکلهای اتحادیه جهانی و ستاد برگزاری تور رفتار کرده و موفق باشند.

تور دوچرخه سواری آذربایجان فرصتی برای معرفی زیبایی های شمالغرب کشور ایران به مردم جهان است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار استان آذربایجان‌شرقی در مراسم افتتاحیه تور آذربایجان با بیان اینکه تبریز همیشه شهر اولین‌ها بوده و همه اولین‌های کشور در این شهر رخ داده است،

گفت: این تور فرصتی است تا ما بتوانیم توانایی‌ها و زیبایی‌های استان‌هایمان را برای جهان به نمایش بگذاریم.

علیار راستگو گفت: در این تورنمنت ورزشکاران حاضر با فرهنگ مردم ایران و زیبایی‌های منطقه آذربایجان آشنا می‌شوند و می توانند سفیری برای کشورهای خود باشند.

وی تاکید کرد: یکی از بزرگ‌ترین پیام‌های این تور نمایش امنیت ایران است که در هیچ یک از کشورهای همسایه وجود ندارد.

تور دوچرخه سواری آذربایجان پایدارترین رویداد ورزشی کشور است

مدیر کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی، در مراسم افتتاحیه این تور اظهار کرد: سعی داریم پایدارترین رویداد ورزشی کشور را زنده نگهداریم و روز به روز آن را ارتقا دهیم.

ایوب بهتاج افزود: همیشه تبریز میزبان بسیار خوبی برای تمامی تورنمنت های بین‌المللی بوده است و امسال می‌خواهیم در راستای نشان دادن امنیت و صلاح دوستی ایران و در راستای ارتقای گردشگری تلاش کنیم.

در حاشیه این مراسم از خانواده شهید دوچرخه سوار جواد یاری تجلیل شد.