تکمیل اتوبان‌ مرند-جلفا نیازمند توجه مسئولان است/ ممانعت از مهاجرت ۴۰ هزار روستایی با آبرسانی به دشت هرزندات و یکانات
تکمیل اتوبان‌ مرند-جلفا نیازمند توجه مسئولان است/ ممانعت از مهاجرت ۴۰ هزار روستایی با آبرسانی به دشت هرزندات و یکانات
نماینده شهرستان مرند در شورای اسلامی استان گفت: اتمام اتوبان های مرند-خوی و مرند-جلفا تبدیل به آرزوی دیرینه برای مردم شده است.

ابوالقاسم داداشلو، نماینده شهرستان مرند در شورای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار شمس در خصوص مشکلات بارز مرند اظهار کرد: معضل بیکاری و عدم اشتغال جوانان شهرستان از بارزترین مشکلات این شهرستان بوده و هست.

وی با بیان اینکه با تکیه بر ظرفیت‌های بالقوه‌ای که شهرستان در بسیاری از زمینه‌ها دارد می‌توان با یک عزم ملی و محلی جهت اشتغال زایی جوانان گام برداشت، توضیح داد: مرند یکی از قطب‌های تولید خشکبار و میوه‌های درختی در سطح استان و حتی کشور محسوب می‌شود با این حال به دلیل عدم وجود صنایع تبدیلی و سورترینگ، بخش عمده این تولیدات جهت بسته‌بندی با قیمت نازل بصورت میوه زیر درختی به شهرهای دیگر فرستاده می‌شود.

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها با اشاره به نبود بیمارستانی مناسب در مرند، خاطرنشان ساخت: این شهرستان در بخش بهداشت و سلامت، نه تنها به شهرهای همجوار از جمله صوفیان، هادیشهر و جلفا خدمات ارائه می‌دهد بلکه به جهت نزدیکی با کشورهایی چون ارمنستان و آذربایجان، در بسیاری از مواقع پذیرای توریسم سلامت نیز است.

وی تاکید داشت: همین امر می‌طلبد یک بیمارستان حداقل ۵۰۰ تخت‌خوابی در مرند احداث شود، با این حال بیمارستان موجود شهرستان حتی جواب‌گوی جمعیت خود شهرستان نیست چه برسد به بیمارانی که از شهرستان‌های اطراف و یا کشورهای همسایه جهت مداوا به مرند می‌آیند.

دادشلو با اشاره به طرح چندین ساله‌ی احداث بیمارستان ۳۰۴ تخت‌خوابی مرند، عنوان کرد: در طول سال‌های اخیر احداث این بیمارستان مورد بی‌مهری مسئولین قرار گرفته بود و اخیراً با کلنگ‌زنی، عملیات خاکبرداری آن آغاز شده است.

وی افزود: عدم اتمام اتوبان‌های مرند-خوی و مرند-جلفا علی‌رغم سپری شدن عمری نزدیک به یک دهه، یکی از مشکلات اساسی این شهرستان و مطالبه مردم است؛ هر سال شاهد جان باختن بسیاری از مردم در حوادث این دو اتوبان هستیم و از مسئولان کشوری و استانی می‌خواهیم اعتبارات لازم برای تکمیل آن‌ها را اختصاص دهند.

نماینده شهرستان مرند در شورای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در ادامه گفت‌وگوی خود با شمس، به پروژه آبرسانی به دشت هرزندات و یکانات از رود مرزی ارس اشاره کرد و یادآور شد: این طرح از دهه‌ی هشتاد مطرح شده و در صورت احقاق آن، از مهاجرت چهل هزار روستایی این دو دشت ممانعت می‌شود.

انتهای پیام/

  • نویسنده : المیرا جلیلی