تنها یک مدال برنز المپیک داریم/ مناطق محروم زمین ۲۰ متری برای ورزش هم ندارند
تنها یک مدال برنز المپیک داریم/ مناطق محروم زمین ۲۰ متری برای ورزش هم ندارند
بهتاج گفت: آذربایجان‌شرقی با این عظمت تنها یک مدال برنز در المپیک دارد و باید برای قهرمانان انگیزه ایجاد شود.

به گزارش شمس، «ایوب بهتاج» صبح امروز با حضور در جلسه امروز شورای شهر تبریز اظهار داشت: تعامل اداره کل ورزش و جوانان استان با شهرداری بسیار خوب است اما اگر این تعاملات افزایش یابد، ورزش استان ارتقا می‌یابد.

وی با بیان اینکه اولین درخواست‌مان ارتقاء و احیای ورزش‌های بومی محلی است، افزود: این روزها فصل گردشگرپذیری است که نیاز به احیاء ورزش‌های بومی برای نشان دادن تاریخ استان وجود دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی، توسعه ورزش همگانی و ورزش محلات به ویژه در مناطق محروم را خواسته اصلی این اداره عنوان کرده و بیان داشت: در برخی مناطق محروم حتی امکان ایجاد یک زمین بیست متری برای ورزش وجود ندارد.

بهتاج با اشاره به گلایه ورزشکاران المپیکی از عدم حمایت‌ها، تأکید کرد: در خصوص کمک به قهرمانان ورزشی این قهرمانان بسیار گلایه‌مند هستند. برای گرفتن یک سهمیه و مدال المپیک زحمات زیادی کشیده می‌شود و باید قهرمانان در این زمینه تشویق شوند.

وی خاطرنشان کرد: آذربایجان‌شرقی با این عظمت تنها یک مدال برنز در المپیک دارد و باید برای قهرمانان انگیزه ایجاد شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همچنین خواستار شد: امیدواریم شهرداری به صورت مالی و معنوی از این قهرمانان حمایت کند. از سویی، میزبانی مسابقات بین‌المللی نیز نیازمند کمک شهرداری است.

بهتاج، گریزی به مشکلات انتقال امتیاز تیم فوتبال شهرداری تبریز زده و توضیح داد: در بحث تیم فوتبال به خاطر مسائل قانونی تیم شهرداری به بخش خصوصی واگذار شد اما متاسفانه کار مالک جدید این تیم به جایی رسیده که کم مانده بگوید چه بدهم که بروم. برخی فکر می‌کنند که این کار سود کلان دارد اما مالک این تیم تابحال ۲ میلیارد هزینه کرده و ما هنوز نتوانستیم تیم را به اسم او بزنیم.

وی هشدار داد: این فرد ۶۰۰ میلیون به شهرداری بدهی دارد و یک میلیارد تومان نیز بدهی شهرداری است؛ اگر بحث قانونی به وجود بیاید چون تیم به نام شهرداری است برای شهرداری مشکل‌ساز می‌شود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود متذکر شد: می‌خواهیم در سالن‌های قدیمی مستندسازی کنیم اما در بحث عوارض این سالن‌های قدیمی که در حال تخریب هستند، هنگام تخریب و بازسازی این سالن‌ها عوارض بروز را می‌گیرند. این درحالی است که در سایر استان‌ها درصدی از عوارض را می‌گیرند. معضل این سالن‌ها این است که ۵۰ سال قبل بدون پروانه و عوارض ساخته شده‌اند.

بهتاج راجع به وضعیت باشگاه‌های ورزشی نیز اعلام کرد: ۷۰۵ باشگاه در استان وجود دارد که در هر باشگاه بیش از هفت نفر مشغول به کارند. برای نخستین بار تغییر کاربری این سالن‌ها داده شود.

وی در خاتمه از بازسازی استادیوم باغمشال (تختی) تبریز خبر داده و ابراز داشت: در خصوص رسیدگی به وضعیت استادیوم باغشمال که یکی از قدیمی‌ترین استادیوم‌های کشور است، باید تسریع در روند انجام شود.

انتهای پیام/