تناقض مسئولان در واکنش به یک ادعا/ بالاخره شیر و لبنیات تبریز آلوده است یا خیر؟
تناقض مسئولان در واکنش به یک ادعا/ بالاخره شیر و لبنیات تبریز آلوده است یا خیر؟
تاکنون مسئولان مختلفی به اظهارات بازرس انجمن بهداشت و ایمنی مواد غذایی کشور واکنش نشان داده‌اند اما در صحبت‌های آنان وحدت کلمه یافت نمی‌شود و همین مردم را نگران کرده است.

به گزارش شمس، ادعای یک کارشناس در رابطه با آلودگی شیرهای تولید شده در تبریز مردم را نگران کرده است و مواضع متناقض مسئولین در قبال این ادعا، بر میزان نگرانی‌ها افزوده است!

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی می‌گوید: «در نمونه‌های آزمایشی این اداره‌کل اثری از سم آفلاتوکسین در شیر دوشیده شده از گاو نیست»

استاندار آذربایجان‌شرقی نیز با تکذیب این ادعا، انتشار چنین اخباری را ضربه به اقتصاد و صنعت استان خوانده است!

اما برخلاف این دو مسئول، معاون رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم می‌گوید میزان آفلاتوکسین در شیر روند کاهشی دارد مردم با خیال راحت می‌توانند شیرهای پاستوریزه را مصرف کنند!

حریرچی معاون کل وزارت بهداشت هم عنوان کرده است: آفلاتوکسین در لبنیات همیشه و همه جا بوده و هست!حتی در کشورهای اروپایی که سختگیرانه‌ترین کدکس‌ها را دارند هم آفلاتوکسین در لبنیات وجود دارد!

آنطور که مشخص است هنوز مسئولان محترم بر سر وجود آفلاتوکسین در شیر و سایر لبنیات اختلاف نظر دارند و هر موقع به نظریه‌ی مشترکی رسیدند تازه می‌توان بر سر میزان آسیب آن به بدن و سرطان‌‌زا بودن شیر بحث کرد.