تمام صنوف مرتبط با شهرداری که با شیوع کرونا متضرر شده‌اند مد نظر قرار گرفته شود
تمام صنوف مرتبط با شهرداری که با شیوع کرونا متضرر شده‌اند مد نظر قرار گرفته شود
جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تبریز به صورت مجازی و با پرداخت به هزینه‌های شهرداری تبریز در مبارزه با کرونا برگزار شد.

به گزارش شمس، شهرام دبیری رئیس شورای شهر تبریز در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تبریز که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: در پی محدودیت های جدید اعلام شده و رعایت پروتکل های بهداشتی، جلسه شورای شهر تبریز را به صورت مجازی برگزار می‌شود.

دبیری خاطرنشان کرد: هفته بسیج را خدمت تمام بسیجیان عزیز تبریک می‌گویم. بسیج بیش از آنکه یک سازمان و ارگان باشد، یک تفکر است که امیدوارم ما نیز کارهای خود را با این تفکر پیش ببریم.

رئیس شورای شهر تبریز ادامه داد: علی رغم بخشنامه ابلاغی در خصوص نحوه کار پرسنل شهرداری تبریز و لزوم شیفت بندی، در برخی مناطق و سازمان‌ها کارکنان تا ساعات بعد از ظهر فعالیت می‌کنند که این موضوع باید رسیدگی شود.

وی افزود: شهردار تبریز هفته آینده گزارشی از هزینه کرد مبلغ اختصاص داده شده برای کرونا به صحن شورا ارائه دهند.

دبیری با اشاره به زیان دیدگان اصناف تبریز تصریح کرد: تمام صنوف مرتبط با شهرداری که با شیوع کرونا متضرر شده‌اند مد نظر قرار گرفته و به صورت لایحه ای تنظیم به شورا ارائه شود.

رئیس شورای شهر تبریز مطرح کرد: لایحه شهرداری تبریز در خصوص تجویز عدم افزایش اجاره‌بها در قراردادهای جدید پایانه‌های مسافربری با شرکت‌های مسافربری برای مدت یک‌سال دیگر، از محل ۱۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیصی برای مقابله با کرونا، به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تبریز رسید.

ایرج شهین باهر شهردار تبریز نیز که در این وبینار شرکت کرده بود، اظهار داشت: در خصوص بررسی گزارش حسابرسی مجموعه‌های مختلف شهرداری نباید فراموش کنیم بحث‌های مالی تابعی از وظایف اجرایی آن دستگاه بوده که شرایط مالی جامعه نیز در آن دخیل است.

شهین‌باهر خاطرنشان کرد: گاهی مشکلاتی نهادینه شده در برخی سازمان ها مشاهده می شود که تذکر اعضای شورا در این موارد بجا بوده و دستورات لازم جهت رفع موارد موجود به مدیران مالی ارائه خواهد شد.

فرج محمد قلیزاده عضو شورای شهر تبریز در ادامه وبینار شورای شهر تبریز تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم تیمی برگرفته از معاون اداری و مالی، بازرسی و حسابرسی، با نظارت دکتر بهشتی تشکیل شود تا گزارش‌های حسابرسی سازمان های شهرداری که در طول یک ماه گذشته در صحن شورا بررسی شده است، مورد نظارت و بازرسی قرار دهند.

قلیزاده افزود: این تیم می‌تواند تکالیف مشخص شده از طرف شورا را مورد بازخواست قرار دهند و هم راهکارهایی برای بهبود امور ارائه کنند.

این عضو شورای شهر تبریز خاطرنشان کرد: گزارش حسابرسی سازمان مدیریت حمل و نقل و بار در سال ۹۶ و ۹۷ که به صورت مشروط قبول شده است، با لحاظ پیشنهادات اعضای شورای شهر به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تبریز رسید.

شایان ذکر است، لایحه شهرداری تبریز مبنی بر تسویه حساب بدهی انجمن حمایت از زندانیان تبریز در سمینار مجازی شورای اسلامی شهر تبریز به تصویب اعضای این شورا رسید.

مسعودی ریحان، عضو شورای شهر تبریز در حاشیه نشست مجازی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: پیشنهاد می‌کنم در جلسه آینده شورا، شهردار تبریز گزارشی از هزینه کرد ۱۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیصی برای مقابله با کرونا ارائه دهند.

مسعودی ریحان افزود: اگر احساس کنیم که این مبلغ کافی نبوده باشد، می توانند لایحه‌ای بیاورند که حداقل ۵ میلیارد تومان دیگر به همین منظور تصویب کنیم.

وی خاطر نشان کرد: باید از شهردار تبریز در رابطه با ارائه لایحه ۱۰ میلیاردی مقابله با کرونا تشکر کنم. ما نماینده مردم تبریز هستیم، اگر فلان پروژه را اجرا می کنیم، برای رضایت، رفاه و حفظ جان شهروندان است.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز در پایان اظهاراتش تصریح کرد: من از دغدغه آقای شهردار تشکر می کنم و اعتقاد دارم حتی اگر لایحه ۲۰ میلیارد تومانی در خصوص مقابله با کرونا بیاورند، مشکلی وجود ندارد چرا که شهردار نسبت به ما اشرافیت بیشتری به این موضوع دارد. این اعتبار هزینه نبوده و تنها سرمایه گذاری برای سلامت و معیشت مردم است.