تعریف رئیس‌جمهور از تبریز به مذاق عده‌ای خوش نیامد/ لازم است افتخارات آذربایجان‌ را یادآور شویم
تعریف رئیس‌جمهور از تبریز به مذاق عده‌ای خوش نیامد/ لازم است افتخارات آذربایجان‌ را یادآور شویم
پورمحمدی به اظهارات یکی از مقامات شهرداری تهران مبنی بر تکدی‌گری مردم آذربایجان و تبریز در پایتخت واکنش نشان داد.

به گزارش شمس، «محمدرضا پورمحمدی» در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌شرقی با اشاره به تمجید رئیس جمهور از خدمات مردم تبریز در امر جمع‌آوری متکدیان و معتادان متجاهر، اظهار داشت: سخنان ایشان گویا به مذاق برخی از دوستان پایتخت‌نشین خوش نیامد و واکنش‌هایی را شاهد بودیم که به نظر می‌رسد لازم است برخی از افتخارات تبریز و آذربایجان مجدداً یادآوری شود.

وی با بیان اینکه باید داشته‌های خودمان را معرفی کنیم، افزود: آذربایجان، خاستگاه تشیع، آغازگر انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی و سرمنشأ ایران مدرن است؛ بسیاری از تحولات نوگرایانه از تبریز و آذربایجان شروع شده؛ ۷۰۰ سال قبل در این شهر دانشگاه تأسیس شده و این شهر، نقطه عطف تاریخ ایران در مقاطع مختلف است.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان ساخت: واقعیت‌ها را باید بگوییم و اگر به بهانه اینکه ممکن است عده‌ای سوءاستفاده کنند، دستاوردهای خود را بازگو نکنیم ناسپاسی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه البته بیان این افتخارات به معنی نادیده گرفتن مشکلات نیست، توضیح داد: متأسفانه ۱۰ درصد از جمعیت استان حاشیه‌نشین هستند و فراوانی برخی از جرایم مانند مشاجره، خشونت‌های کلامی و رفتاری و کودک‌همسری در استان بالاست و شاهد برخی از آسیب‌های نوظهور هستیم که باید برای حل تمامی این مسائل تدبیر شود.

پورمحمدی بیان کرد: در حوزه اعتیاد و مواد مخدر، با وجود اینکه کارهای بسیار بزرگی صورت گرفته و آذربایجان شرقی با نرخ ۱.۲ درصد جزو پاک‌ترین استان‌های کشور است، اما باز هم باید توجه بیشتری انجام شود.

وی همچنین با اشاره به صدور مجوز فعالیت به بیش از ۶۵۰ سازمان مردم‌نهاد در استان، ابراز داشت: این سازمان‌ها در امر کمک‌رسانی به نیازمندان و آسیب‌دیدگان از بحران کرونا بسیار خوب عمل کردند و باید از ظرفیت آنها در تمامی حوزه‌ها استفاده کرد.

انتهای پیام/