تعداد کتاب‌های حوزه دفاع مقدس در آذربایجان‌شرقی به ۳۰۰ جلد می‌رسد
تعداد کتاب‌های حوزه دفاع مقدس در آذربایجان‌شرقی به ۳۰۰ جلد می‌رسد
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی با اشاره به برنامه این نهاد برای مکتوب کردن تاریخ هشت سال جنگ تحمیلی گفت: ‌تا پایان امسال تعداد کتاب‌های منتشر شده استان در حوزه دفاع مقدس به ۳۰۰ جلد افزایش می‌یابد.

به گزارش شمس، سردار اصغر عباسقلی زاده اظهار کرد: ‌تعداد کتاب های چاپ شده اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در سال گذشته ۳۰ عنوان بوده است.

وی از انتشار کتاب های جدید با موضوع دفاع مقدس خبر داد و عنوان کرد: ۱۰ هزار شهید در آذربایجان شرقی وجود دارد اما ۲۵۰ جلد کتاب در این رابطه تدوین شده که تا پایان سال به ۳۰۰ جلد افزایش می یابد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی افزود: این تعداد کتاب در مورد رزمندگان قابل قبول نبوده و در این رابطه به کمک و مساعدت هنرمندان و فعالان عرصه نویسندگی نیاز داریم و تقاضا داریم در این رابطه کمک‌ حال بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان باشند.

سردار عباسقلی زاده همچنین با اشاره به نقش مطبوعات در جامعه گفت: رسانه‌ها نقش اول در تاثیرگذاری بر افکار عمومی را بازی می کنند.

وی ادامه داد: ‌مطبوعات و خبرگزاری‌ها، تغذیه فکری مردم را برعهده گرفته و در نهادینه کردن فرهنگ های مختلف جامعه نقش مهمی ایفا می کنند.

وی با بیان اینکه شهدا موجب عزت کشور شدند، ‌اظهار کرد: ‌ رسانه ها هم باید پیام رسان شهدا و اهداف آنها در جامعه باشند.

سردار عباسقلی زاده تاکید کرد: سیره رزمندگان و شهدا باید به عنوان الگو به جوانان معرفی شود و در این اقدام نقش رسانه‌ها بی‌بدیل است.

وی اضافه کرد: ‌ شهدا در سایه تربیت های اسلامی و ارزشی توسط پدران و مادران به این مقام دست یافتند و بر این اساس رسانه ها باید در ترویج چنین مکتب های تربیتی ابتکارات لازم را داشته باشند.

وی زبان رسانه را در جهت تحقق این اهداف بسیار موثر دانست و گفت: ‌ در واقع منش جوانان را رسانه ها تعیین می کنند و نسبت به مسائل حساس سازی می کنند.

وی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توسط رسانه‌ها در جامعه تاکید کرد.

  • منبع خبر : ایرنا