تعداد دانشجویان کاهش یافته است/ انتقاد از عدم توجه آموزش و پرورش به هدایت تحصیلی دانش‌آموزان
تعداد دانشجویان کاهش یافته است/ انتقاد از عدم توجه آموزش و پرورش به هدایت تحصیلی دانش‌آموزان
غلامی گفت: تعداد دانش آموزان و دانشجویان کم شده و از سوی دیگر ، گرایش بیش از حد به علوم تجربی نقصی در سیستم آموزش و پرورش می‌شود.

به گزارش شمس، منصور غلامی در جلسه مشترک با روسای دانشگاه‌های استان در تبریز پیگیری ساماندهی آموزش عالی را مورد تاکید قرار داد و ابراز داشت: ساماندهی مراکز آموزش عالی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و تکلیف برنامه ششم است و باید با جدیت پبگیری و اجرا شود تا به مرحله ماموریت گرایی برسند.

وی افزود: این طرح همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه‌های کشور اجرایی می‌شود و باید با اجرای طرح ساماندهی، به سمت کیفی سازی مراکز آموزش عالی کشور برویم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ماموریت گرا کردن موسسات آموزش عالی را مهم ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: دنیا به سمت تخصص گرایی می‌رود و لازم است مراکز علمی و دانشگاهی مختلف با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود در رشته‌های تخصصی برای ماموریت‌های تخصصی آماده شوند.

وی متذکر شد: در آموزش‌های مهارتی لحاظ کردن اولویت‌ها و استانداردسازی آموزش‌ها را پیگیری می کنیم و باید از تجربه برخی کشورها برای تربیت نیروی ماهر استفاده کنیم و استانداردهایی را تدوین کنیم که مهارت‌های آموزش داده شده در سراسر کشور به کارگیری شود و هم در سطوح بین المللی کارایی لازم را داشته باشند.

غلامی اذعان داشت: اکنون تعداد دانش آموزان و دانشجویان کم شده و از سوی دیگر ، گرایش بیش از حد به علوم تجربی نقصی در سیستم آموزش و پرورش می‌شود.

وی تاکید کرد: در آموزش و پرورش بحث هدایت تحصیلی باید مورد توجه قرار گیرد تا توازن در رشته‌های دانشگاهی برقرار شده و با انباشت دانشجویان فارغ‌التحصیل در یک رشته خاص مواجه نشویم.

انتهای پیام/