تشکل‌های زیست محیطی آذربایجان شرقی فعالیت علمی و تخصصی دارند
تشکل‌های زیست محیطی آذربایجان شرقی فعالیت علمی و تخصصی دارند
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: خوشبختانه در استان تشکل‌های زیست محیطی در حوزه‌های تخصصی تالاب، مدیریت پسماند، محیط زیست شهری و روستایی و... فعالیت علمی و تخصصی دارند.

به گزارش شمس، حمید قاسمی در جلسه مجازی با دبیران تشکل‌های زیست محیطی شهرستان مراغه، گفت: حساسیت و مطالبه‌گری از اصول اساسی تشکل‌ها بوده و عملکرد تشکل‌ها در اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی مسائل زیست محیطی استان خوب و قابل تقدیر است.

وی افزود: گسترش فرهنگ حفظ محیط زیست و توجه به مشارکت‌های مردمی موجب بهبود وضعیت محیط زیست و توسعه پایدار می‌شود و در این خصوص نقش تشکل‌های مردم نهاد در آموزش و اطلاع رسانی مناسب به مردم حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه محیط زیست سرمایه اجتماعی و ثروتی مشترک است، گفت: بر اساس اصل پنجاهم قانون اساسی همگان در حفظ و احیای این موهبت عظیم الهی مسئول بوده و با توجه به بستری که تشکل‌ها از طریق ساماندهی، آگاهی بخشی و بروز علایق در مورد این مسئولیت فراهم می‌کنند.

قاسمی تاکید کرد: می‌توان گفت که تشکل‌ها در تحقق رهیافت حفاظت اصولی از محیط زیست نقش اساسی داشته و توجه به این نقش در فرآیند توسعه لازم و ضروری است.

به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، در ابتدای جلسه دبیران تشکل‌های زیست محیطی شهرستان ویژه مراغه مسائل و مشکلات زیست محیطی شهرستان را بیان کردند.

  • منبع خبر : ایسنا