تشکل‌های دانشجویی باید ضد استکباری باشند
تشکل‌های دانشجویی باید ضد استکباری باشند
حجت‌الاسلام «آل‌هاشم» با بیان اینکه تشکل‌های دانشجویی باید ضد استکباری باشند، گفت: دانشجو باید روحیه خواستن، مطالبه کردن، داعیه داشتن در زمینه‌ مسائل سیاسی و اجتماعی، همراه با عقلانیت را در خود زنده و فعال نگه دارد.

به گزارش شمس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید محمدعلی آل هاشم» نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز در دیدار با دانشجویان بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای تبریز، اظهار داشت: دانشجوی تراز انقلاب در اندیشه رهبر انقلاب ویژگی‌های متعددی دارد.

وی ادامه داد: تقوا و ترک گناه و جدی گرفتن رابطه با خدا و اهتمام به راز و نیاز، مناجات و نماز و ارتقا سطح معرفتی و معنوی از توصیه‌های اصلی رهبر انقلاب هستند و تاکید دارند نباید این مسئله به حاشیه رانده شود.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: تشکل‌های دانشجویی باید ضد استکباری، ضد فساد، ضد اشرافیگری، ضد حاکمیت تجمل‌گرایانه و زورگویانه، ضد گرایش‌های انحرافی و ضد تحریف باشند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم تصریح کرد: دانشجو باید روحیه خواستن، مطالبه کردن، داعیه داشتن هم در زمینه‌ی مسائل سیاسی و اجتماعی، هم در زمینه‌ی مسائل علمی، هم در زمینه‌ی مسائل خاص دانشگاهی همراه با عقلانیت را در خود زنده و فعال نگه دارد.

وی در پایان روشنفکر تمام عیارِ مسلمان و متدیّن، دارای فکر و تحلیل روی ریزترین پدیده‌های سیاسی دنیا ، داشتن روحیه همفکری و همکاری و همدلی ، عدالت‌خواهی با محوریت قانون اساسی، مطالبه‌گری همراه با عقلانیت، ایفای نقش افسری در جنگ نرم از ویژگی‌های دانشجوی تراز انقلاب برشمرد.