ترافیک در خیابان‌های تبریز روان است
ترافیک در خیابان‌های تبریز روان است
 معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی امروز دوشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ترافیک در خیابان‌ها و معابر و میادین تبریز روان است.

به گزارش شمس، در اطلاعیه معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی آمده است: ترافیک مقطعی حاصل از اعتراضات چند نفر از مردم و رانندگان به گرانی بنزین در چند خیابان تبریز با پادر میانی مردم و پلیس پایان یافته و تردد خودرو ها در سطح شهر با ترافیک روان در حال جریان است.
اطلاعیه حاکی است: در پی سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین موجی از شایعات در برخی از شبکه های اجتماعی با هدف التهاب و ایجاد تشنج در جامعه در حال انتشار است، لذا شهروندان به این اخبار جعلی که عمدتا به منظور تحریک افکار عمومی در حال بازنشر است توجهی ننموده و اخبار را تنها از منابع رسمی رسانه ای پیگیری کنند.
در اطلاعیه پلیس اضافه شده است: تعدادی از شهروندان در چند تا از خیابان های تبریز برای اعتراض به گرانی بنزین تجمع کرده بودند که افراد فرصت طلب و معاند با سوءاستفاده از موقعیت بدست آمده اقدام به تخریب اموال عمومی و شهروندان نموده اند که با حضور بموقع پلیس موضوع خاتمه یافته و وضعیت در کنترل پلیس است.

اعتراض به اصلاح قیمت بنزین که بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا از دقایق اولیه بامداد جمعه ۲۴ آبان به اجرا گذاشته شد، در شهرهای مختلف اشکال متفاوت داشت.

در برخی شهرها اعتراض ها تنها در حد تجمع بود و در برخی شهرها با ایجاد ترافیک همراه شد.

علی ربیعی، سخنگوی دولت، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری و محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه از شامگاه جمعه تاکنون در اظهارنظرهایی جداگانه تاکید کرده اند که موضوع تغییر بهای بنزین مصوبه شورای عالی هماهنگی قوا و تصمیم همه اجزای نظام است.

همچنین دولت با توجه به دغدغه هایی که درباره معیشت مردم وجود دارد، موظف است تا تمام پولی را که از این مسیر به دست می آید، در قالب یارانه جداگانه به حدود ۶۰ میلیون نفر از مردم ایران پرداخت کند و مهم ترین مساله دولت در این اصلاح قیمت اصلاح نظام پرداخت یارانه به نفع همه مردم بوده است. دولت تاکید کرده است که به سرعت ساز و کار پرداخت یارانه اصلاح قیمت بنزین اعلام می شود و ۶۰ میلیون ایرانی از آن بهره مند خواهند شد.