تدوین کتاب‌های آموزش شهروندی با ارزش‌تر از اقدامات عمرانی است
تدوین کتاب‌های آموزش شهروندی با ارزش‌تر از اقدامات عمرانی است
شهردار تبریز گفت: تدوین کتاب‌های آموزش شهروندی که به ابتکار شهرداری صورت گرفته از بسیاری اقدامات عمرانی با اهمیت‌تر است.

به گزارش شمس، ایرج شهین باهر در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه معلم، با بیان اینکه شهرداری تبریز نزدیک به یک سال است که کار تدوین کتاب‌های آموزش شهروندی را آغاز کرده است، بیان کرد: تدوین این کتاب‌ها برای اولین بار در کشور با ابتکار شهرداری آغاز شده و امسال این کتاب‌ها در بین ۳۴۰ هزار دانش آموز شهر تبریز توزیع می‌شود.

او افزود: این کتاب‌ها همان طور که پیش تر اعلام شده، با حضور مقام عالی وزارت رونمایی می‌شود. ما امیدواریم این کتابها در حد تبریز باقی نمانده و در تمام کشور تدریس شود.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه تمام کارشناسان معتقدند زیربنای توسعه آموزش است، گفت: موضوع آموزش شهروندی از موضوعات مختلفی همچون کالبد شهر، پروژه‌های عمرانی و فرهنگی مهم‌تر است؛ چون به شهروندان آموزش می‌دهیم چگونه باید در شهر رفتار کنند و حقوق و وظایفشان در قبال شهر چیست.

شهین باهر تاکید کرد: اعتقاد دارم اقدام شهرداری تبریز در تدوین کتاب‌های آموزش شهروندی عظیم‌ترین کار فرهنگی کشور است و در تمام حوزه‌های مدیریت شهری مخصوصاً کاهش هزینه‌های اداره شهر موثر خواهد بود.

او تصریح کرد: استمرار آموزش‌های شهروندی در بین دانش آموزان تبریزی، شرایطی را فراهم می‌کند که به جای شهرداری و دستگاه‌های دیگر مدیریتی، شهروندان با توانمندی خود بتوانند شهر را اداره کنند.